• Kategorier

  • Arkiv

  • Mest populære innlegg og sider

Om

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 

 

UFFICIO_02

 

Om

Om

 

 

cohdra_100_8833

 

 

 

 

Den som tar utgangspunkt i gårsdagen
for å gjøre noe med morgendagen,
tilhører raskt fortiden.

 

Om bloggen Intelligence Resource (Praktisk overvåking og analyse av omverdenen) 

 

Bloggen er delvis på engelsk og delvis på norsk iom. at den er utviklet over tid der vi ogå har bodd og arbeidet utenlands.

Vig Consulting  leverer kundeorienterte løsninger innen Intelligence/Business Intelligence, Enterprise Risk Management, Strategi, E-Business, Knowledge Management, Internet Marketing, CRM, Web-utvikling og Interaktiv kommunikasjon.

The Blog has more than 7300 links to interesting Web Sites within the fields of Search & Research, Intelligence, Knowledge Management, E-Business, IT & Internet, Marketing, Web Development, Database Management, Personal Development and Human Resource

I hope this Blog will serve to give you a better understanding of Intelligence, use of Internett for Searching and Researching for Information.

Further the use of Internett, and other devices for Enterprise Risk Management, E-Business, Internet Marketing. Interactive Marketing, Intelligence, Business Intelligence, Competetive Intelligence, Marketing Intelligence and Technology Intelligence.

 j0078753

 

Om firmaet Vig Consulting

 

Vig Consulting har flere års erfaring i strategi og forretningsutvikling, endringsprosesser og prosjektledelse fra små, mellomstore bedrifter og store bedrifter. Vig Consulting identifserer, gir råd  og implementerer både strategier innen:  One to One Marketing /CRM, Strategisk internett marketing, e-business. web utvikling , intelligence/Business intelligence, Searching & Researching, Knowledge Management  og Enterprise Risk Management(ERM).

Vig Consultings rådgivning tar utgangspunkt i klientenes indvidiuelle behov, preferanser og mål.

 

Intelligence, Business Intelligence,

Internet Marketing Intelligence,

Competetive Intelligence,

Technology Intelligence,

Searching & Researching,  

Strategi,

E-Business,

Strategisk Internet Marketing ,

CRM,

Web utvikling,

Knowledge Management 


Enterprise Risk Management. 

 

 

 

 

 

Vig Consulting,  ble stiftet i 1996. Selskapets virksomhet var på den tiden hovedsakelig knyttet til organisasjonsutvikling og personalutvikling. Deltakelse i annen virksom utgjorde etter hvert også en vesentlig del av virksomheten.  På begynnelsen av 1999 gikk virksomheten gradvis over i ren internett rådgivning gjennom selskapet 1to1 Scandinavia AS.    I dag utgjør rådgivningstjenester og kursvirksomhet innen helhetlig og integrert  risikoledelse (Enterprise Risk Management – ERM) og Omverdensovervåking  (Intelligence/Business Intelligence), Internet Marketing Intelligence, Competive Intelligence og Technology Intelligence samt deltakelse i andre virksomheter selskapets hovedsatsingsområde. Med utgangpunkt i våre etiske verdier i forhold til våre omgivelser og våre samarbeidspartnere er det selskapets målsetning å bygge verdier for sine kunder, seg selv og andre samarbeidspartnere.

Vig Consulting veileder og hjelpe individer og selskaper til å oppnå varige konkurransefordeler, teknologisk forsprang og en lojal og profitabel kundemasse. Dette ved bruk av kundetilpassede produkter og tjenester innen strategi , prosjektledelse, e-business, knowledge management, CRM, Internett Marketing, Business Intelligence og Web utvikling,markedsplanlegging, markedsinnsikt og Enterprise Risk Management.

 

Min ambisjon er å gjøre det som er annerledes.

 

Vi har som oppgave å få til de forandringer andre snakker om, og å få våre kunder til å styrke sin konkurranseevne og lønnsomhet og virkeliggjøre sine visjoner.
Vi ønsker å arbeide med visjonære ledere som forstår at nåtiden ikke definerer fremtiden og som derfor innser nødvendigheten av forandring for å oppnå fremtidig suksess.

 

 

 

Vig Consulting sin målsetting

Vår målsetting er å gi tips til alle bedrifter om hvordan de skal selge og markedsføre sine produkter eller tjenester mer effektivt ved hjelp av Internett og som et supplement til andre salgs- og markedsføringskanaler.

Vi fokuserer på en Internett Marketing strategi som kan bli gjennomført iht. de begrensede budsjettressurser som ofte er typisk for små og mellomstore bedrifter.

 

 

 

Vig Consulting tilbyr rådgivning når det gjelder: 

  • Intelligence (overvåking av omverdenen).
  • Searching & Researching
  • Enterprise Risk Management
  • e-Business og Web utvikling.
  • Internett som salgs- og markedsføringskanal.
  • Integrering av salg og markedsføring på Internett med bedriftens tradisjonelle salgs- og markedsføringsmetoder.
  • Hvordan utvikle en Internet Marketing plan.
  • Markedsundersøkelser via Internett (primær data/ sekundær data).
  • Kombinering av Internett reklamering med tradisjonell reklamering.
  • Salg over Internett.
  • Ny teknologi og deres innvirkning på salg og markedsføring via Internett.
  • Kvantitative og kvalitative målinger av resultatet.
  • CRM løsninger.
  • Strategisk Internett Marketing
  • Knowledge Management

 

 

 

Intelligence/Business Intelligens/Overvåking av omverdenen:

Internet marketing  intelligence: Selskaper trenger til rett tid riktig informasjon om markedet, konkurrenter, kunder og trender for å kunne ta den riktige besluttning. Internet marketing intelligence fundamentale oppgave er å spesifisere og levere nøyaktig informasjon for dermed å redusere usikkerheten ved kritiske valg.

 

Elektronisk Business: Den digitale økonomi setter nye krav til et selskaps forretningsvirksomhet. Internett og Elektronisk handel vil i fremtiden utgjøre en dominerende kanal for handel både på forbruker og ”business to business” markedet. De bedrifter som skal lykkes i en digital konkurransesituasjon vil være nød til å ta i bruk nye kommunikasjon og handelskanaler for å  skape varige konkurransefordeler og profit.

 

1to1 marketing/CRM: er en strategisk prosess hvis oppgave er  å skape profitable, lojale og tilfredse kunder som bidrar til økt lønnsomhet for bedriften. Gjennom bruk av interaktiv informasjonsteknologi skal ”one to one marketing” gjøre det lettere for den enkelte bedrift å få tak i nye kunder, beholde eksisterende kunder samt øke kundens livtidsverdi og dermed også bedriftens lønnsomhet.

 

Strategisk Internett Marketing: omhandler hvordan bedrifter kan bruke internett til å skape varige konkurransefordeler ved å kombinere internett strategier med allerede eksisterende forretningsstrategier. Respekt for kjernevirksomheten, historie og tradisjon, samt en forståelse for eksterne omgivelser er absolutt nødvendig for å kunne implementere en god internettstrategi for å markedsføre/selge produkter og tjenester over internett.

 

Enterprise Risk Management (ERM) ;

 

 

sverre150

Min CV norsk 

Min CV engelsk

Min historie

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Legg igjen en kommentar