Intelligence Resource (IR)
Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/
OmverdensOvervåking (OO)
Kunnskapskilden
Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåkingE-BusinessInternet Marketing IntelligenceInternett MarketingWeb utviklingsprossenCD/Video utviklingsprossenTips& TriksLinker |
Kunnskapskilden – Linker
Linker
Kunnskapskilden – Linker
– Internettmagasiner, forum og undersøkelser
22 |
Internettmagasiner, forum og undersøkelser |
Her har du nyttige nettsteder – med nok ideer og informasjon til å gjøre deg til en ledende internett strategi.
Feedback Interaktive Media – utfører markedsundersøkelser om brukerne av ditt nettsted.
A Clue – kommentarer om gode og tåpelige webløsninger.
USWeb’s Resource Center – tekniske dokumenter for web markedsførere (.pdf filer).
WilsonWeb – råd, nyheter og linker.
Executive Summary – Rick Bruners samling med linker og artikler for nett markedsførere.
Association for Interactive Media – bransje informasjon og bransje kalender.
MarketsResearch – oversikt over markedsundersøkelser.
Internet SourceBook – oversikt over teknologi-selskap.
American Demographic/Marketing tools – forskningsrapporter, bøker og magasiner om online salg.
Who’s Marketing Online – oppslagsverk.
MediaCentral – nettsted om online publisering, ecommerce og direkte markedsføring.
Direct Marketing News – magasin for direkte markedsførere.
NetMarketing – søstermagasin til Advertising Age.
Commerce.Net – forening for ‘elektroniske handelsmenn’.
Internet Demographic Survey – Commerce.Net og Nielsens undersøkelse av nettbrukere.
TechWeb – teknologi nyheter («utenlandsk Digi.no»).
CMPnet – teknologi nyheter («utenlandsk Digi.no»).
CyberAtlas – oppslags nettsted for nett markedsførere.
The Direct Marketing Association – USAs største forening for (tradisjonelle) direkte markedsførere.
SOL seminar – referat fra diverse seminarer hos Scandinavia Online om annonsering på internett.
Kampanje – norsk fagtidsskrift for markedsføring og reklame (tradisjonelle og elektroniske media).
iWorld’s Internet Advertising Report – daglige nyheter fra bransjen.
Internet Advertising Bureau – bransjeforening for nettsteder som selger annonser; mye god statistikk, rapporter og verdifulle linker om annonsering på internett.
Iconocast – ukentlig nyhetsbrev om markedsføring på internett.
ZD University – on-line undervisning innen IT, design og internett.
ClickZ Today – daglig spalte om økonomi og markedsføring på internett.
Channel Seven – en lang rakke case, rapporter og linker om vellykkede annonsekampanjer på internett.
Internet Magazine – en samling med linker og artikler.
Ad Resource – en samling med linker og artikler.
Online Advertising Discussion list – diskusjonsforum om annonsering på internett.
LinkExchange Digest – redigert diskusjonsforum om hvordan man øker trafikken til sitt nettsted (for tiden 80.000 abonnenter på lista).
Four Corners – privat nettsted med artikler om effektive bannerannonser (mengdevis med annonser og statistikk over effekten).
Internet Advertising Resource Guide – omfattende link-samling om markedsføring på internett.
GVU WWW User Survey – omfattende gratis internett brukerundersøkelse (10.000 svar i forrige runde).
Netcraft Web Server Survey – regelmessig oppdatert statistikk om antall webservere på internett, og hvilket serverprogram de kjører.
UK Web Awards – årlig prisutdeling til britiske nettsteder (en del å lære ved å studere nettstedene).
Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:
VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992
Jan Vig
Daglig leder
__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com
Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING
Legg igjen en kommentar