• Kategorier

  • Arkiv

  • Mest populære innlegg og sider

E-Business – Sjekkliste Marketing

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 DSCF1341_gb

Kunnskapskilden

 

Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåking 

E-Business 

Internet Marketing Intelligence

Internett Marketing  

Web utviklingsprossen 

CD/Video utviklingsprossen 

Tips& Triks 

Linker

 

Kunnskapskilden –  E-Business

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

E-Business – Nøkkelområder

E-Business – Sjekkliste Strategi


E-Business – Sjekkliste for IT Infrastrukturen


E-Business – Sjekkliste Innhold


E-Business – Sjekkliste for E-Handelssystemet


E-Business – Sjekkliste Marketing


E-Business – Sjekkliste Kundeservicesystemet
 

E-Business – Online Community

The E-Business, the E-Customer, their Relationship and Interactivity

 

KunnskapskildenE-Business –
Sjekkliste Marketing

 

 

De fleste bedrifter/organisasjoner begynner sin Web eksistens mer som en brosjyrepresentasjon. Fokuset er på å bidra med informasjoner om bedriften/organisasjonen og produktene/tjenestene i håp om at disse informasjonene vil bidra til at kundene gjør forretninger med de via tradisjonelle kanaler.

Det neste trinnet i utviklingen av en e-Business er å bidra med kunde support og service og tillate kundene interaktivitet. Dette gjøres vanligvis ved hjelp av interaktive verktøy som tillater kundene å øke kunnskapen om bedriften/organisasjonen og dens produkter/tjenester og kanskje hjelpe de til å foreta en kjøpsbeslutning. Et eksempel kan være en aksjekurs grafisk fremstilt via en aksjemeglers Web-site. Men som i første eksempel må også her kunden gå offline for å fullføre transaksjonen.

En e-handelsløsning går et trinn videre. Målet med e-handelsløsningen er å tillate kundene å betjene seg selv og fullføre hele transaksjonen, fra start til ferdigstillelse uten å måtte gå offline.
Å oppnå suksess med e-handel krever forsiktig planlegging innen forskjellige nøkkelområder.

 

1

Søkemaskiner og directories

Har du designet din side tittel og meta tags for å forsikre deg om at du får en høy ranking i søkemaskinene? (hver side tittel tag skal ha bedriftens navn og nøkkelord som reflekterer innholdet på siden).

Har du registrert din web-site hos de mest populære søkemaskiner og directories?

Iakttar du søkemaskinenes trafikk til din Web-site. Har du prøvd å modifisere side tittelen og meta taggene og registrert på nytt i de søkemaskinene hvor Web-siten ikke kom høyt opp?

 

2

Banner reklame

Hvis du bruker banner reklame til å promotere din Web-site:

Inkluderer dine banner reklame en eller annen form for incentiver eller rabatt kuponger?

Vises dine banner reklame i sammenheng med den Web-siten som blir promotert?

Bruker du tekstbaserte linker i tillegg til eller istedenfor banner reklame?

Bruker du reklame i forhold til oppnådd salg istedenfor å betale per klikk?

 

3

Affiliate programmer

Har du etablert ett affiliate program?

 

4A

Andre marketing strategier

Prøver du å oppnå kundelojalitet ved å tilby rabatt eller volum avtaler for registrerte kunder?

Tilbyr du incentiver i bytte for kunde informasjoner som du kan bruke til å utvikle en kunde profil og for å generere salg?

 

4B

Andre marketing strategier

Tilbyr du ukentlig, månedlige eller kvartalsvise e-nyhetsbrev som folk ønsker å få tilsendt. Bruker du et list server program til å automatisere prosessen med å tegne abonnement eller si opp abonnement for dette nyhetsbrevet.

Har du funnet andre Web-siter som vil være villig til å handle linker med deg?

Er du oppført i bransjeforeningens Web-site og andre informasjons siter eller andre Web-siter involvert i din industri?

Har du inkludert din Web adresse på alle steder hvor du inkluderer din bedrifts varemerke?

Har du inkludert din Web adresse på alle firmaets kontorrekvisita som brevark, visitkort,gaveartikler etc.?

Har du inkludert din Web adresse på all din offline reklame?

Har du foretatt noen offline reklamering for spesielt å promovere din Web-site?

 

4C

Andre marketing strategier

Tilbyr du noen verktøy på din Web-site som dine ansatte kan bruke i sin e daglige forretninger?

Er dine ansatte stolte av Web-siten?

Har alle de ansatte satt opp en e-mail signatur fil (autosignatur) som innholder Web adressen og en kort reklamering og prpmovering av hva du tilbyr?

Har du forfattet pressemeldinger om din Web-site? (Skriv en pressemelding når du legger ut din Web-site for første gang eller redesigner den, eller går inn i et viktig partnerskap eller når du annonserer et nytt produkt eller tjeneste.

Har du tilføyd noen referanser fra kunder eller detailer fra priser som er vunnet på din Web-site?

Har du prøvd å skrive en artikkel om din Web-site og få den trykket i en avis, blad eller på e-handels site?

Har du prøvd å bidra i nyhetsgruppediskusjoner ( og inkluderer din e-mail signatur fil med utsendelsen)?

 

5

Prising og rabatt strategier

Tilbyr du dine besøkende noe gratis eller en bonus?

Er bonusen en verdiful del av din forretning?

Gjør bonusen det attraktivt for kundene å besøke din Web site?

Gjør bonusen det attraktivt for folk å kjøpe spesielle produkter/tjenester fra deg?

Binder bonusen kundene til deg på lengre sikt?

Oppmuntrer bonusen folk til å fortelle andre om Web siten din?

 

6

Måle resultatet og suksessen

Lager du en daglig, ukentlig eller månedlig rapport som viser Web-sitens trafikk og setter dette i relasjon til forretningsmessige målestørrelser som totalt salg, salg per geografisk segment, nye kunder eller kostnader spart?

 

 

 

«The real revolution is going to happen in the consumer space! It is here that the business system have to change most dramatically and traditional assets can become completely worthless.»

The age of e-tail

 

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Legg igjen en kommentar