• Kategorier

  • Arkiv

  • Mest populære innlegg og sider

Kostnadsbesparelser og effektivisering

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 DSCF1341_gb

Kunnskapskilden

 

Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåking 

E-Business 

Internet Marketing Intelligence

Internett Marketing  

Web utviklingsprossen 

CD/Video utviklingsprossen 

Tips& Triks 

Linker

Kunnskapskilden – Internett Marketing

 

cohdra_100_5150

 

Internett Marketing

Internett nivåer 

Internett målsettinger

Strategisk Internett Marketing

1to1 Marketing(CRM)

Muligheter Internett Marketing

Trusler Internett Marketing

Strategi

Markedsovervåking

Strategisk Internett marketing plan

 

Kunnskapskilden – Internett Marketing –
Muligheter  – Kostnadsbesparelser og effektivisering

 

 

Fordeler med Internett

  • En mulighet til å være i forkant i forhold til konkurrenter i å benytte nye markedsføringskanaler.
  • Lett å nå nye kundegrupper. ( De unge vokser opp med Internett i dag)
  • Kostnadseffektivt. Et rimelig markedsføringskanal i forhold til tradisjonelle markedsføringsmedia.
  • Å reklamere på Internett er målbart.
  • Online reklamering skaper muligheter for direkte interaksjon og feedback på Internett.
  • Mediet er rask og enkelt å oppdatere.
  • Internett tilbyr nye og oppglødende måter å presentere informasjon på.
  • Kunden kan få informasjon uansett tid på døgnet.

 

 

 

Hva gjør Internett foskjellig fra andre markedsføringsmedia?

  • Ikke avhengig av tid.
  • Det er interaktivt.
  • Det er multimedia. Inkluderer grafikk, audio, video og animasjon.
  • Det er dynamisk. Det oppdateres når du vil.
  • Du når et globalt marked.

 

 

Ved siden av den rolle Internett kan tilby som et marketing-verktøy, kan Internett tilby deg og din bedrift/organisasjon fordeler når det gjelder å redusere kostnader og øke effektiviteten.

 

 

1

Kostnadsbesparelser

Internett kan være et meget effektivt kostnadsreduksjons-verktøy for bedrifter/organisasjoner. Når vi ser på kostnadene ved å bruke Internett i dag – mange tilbydere av Internett tjenester tilbyr ubegrenset tilgang for 100- 150 kr i måneden, og noen teleselskaper gir adgangen gratis. Faktum er at hver gang du sender en e-mail istedenfor å bruke brev, kurer, eller faks sparer du direkte kostnader. Du sparer også kostnader hver gang dine kunder laster ned informasjoner om dine produkter og tjenester fra Web-siten din istedenfor å være nødt til å sende dem en papirkopi. Hver gang du kan ha en forretningsmessig transaksjon via e-mail istedenfor en telefonsamtale sparer du også penger.

Helt enkelt, Internett er en kostnadsmessig effektiv måte å kommunisere på. Jo mer du bruker Internett, desto mer vil du spare.

Å drive forretninger online koster mindre. Da det koster så lite å gå online sammenlignet med å åpne en forretning/bedrift i en gate, kan du tilby kundene å ta del i det du sparer idet du tilbyr de billigere produkter/tjenester.

Kostnadsreduksjonseffekter innen e-handel er mulig innen alle bransjer og såvell mulig for store, som mellomstore og små bedrifter.

Selv i små bedrifter/organisasjoner er det mulig å oppnå avgjørende effekter, da de nødvendige teknologi-investeringene i  forhold til den realiserte kostnadseffekten må ses på som meget liten.

Uten behovet for å lagre produkter, vil opptellings- og lagerkostnader og shipping kostnader senkes. Bedrifter kan bestille produkter fra leverandører når de mottar kundens betaling.

Det kan oppnås kostnads- og tidsbesparelser på mange områder som f.eks.

  • Kundebestillinger
  • Forsendelser av nye prislister
  • Faktura
  • Informasjon om statusen på ordren
  • Innkjøpsavviklingen
  • etc.

Listen kan fortsettes i det uendelige.

 

2

Redusere markedsførings- og salgskostnader

Du bør ta deg tid til å tenke på hvordan du kan bruk Web-siten din til å redusere marketing kostnadene dine.

F.eks. hvis du kan få dine potensielle og nåværende kunder til å innhente informasjoner om dine produkter og tjenester via din Web-site, istedenfor å sende informasjoner til dem per faks eller pr. post, kan du oppnå betraktelige kostnadsreduksjoner.

Og du kan redusere marketing kostnader ved hjelp av «online priskvote generatorer» – verktøy som lar potensielle kunder bestemme kostnadene ved et spesielt produkt eller tjeneste uten at de trenger å snakke med deg eller noen annen i bedriften. Dette sparer bedriften/organisasjonen for tid og er mer bekvemt for kunden. Disse verktøyene er blitt mer og mer vanlig i IT industrien.

F.eks. kan du selv sette sammen din egen PC etter ditt eget budsjett. Web-siten vil på bakgrunn av dine input regne ut prisen du må betale og du får direkte sett om budsjettet ditt holder.

Mangel på salgsfolk online fører til lavere overhead kostnader. Automatiske svar, e-mail og Frequently Asked questions (FAQ) filer kan redusere behovet for salgsfolk til å svare på samme spørsmål om og om igjen. Dette gjør at de kan bruke tiden mer effektivt.

 

 

 

 

3

Raskere og billigere prosesser

Når det gjelder de prosesser som støtter opp om produksjon og salg og markedsføring av produktene/ tjenestene slik som bokføring, controlling, personalsøking, innkjøp etc. så tilbyr Intranett/Internett og Ekstranett muligheter for effektiv og kostnadsmessig gunstig avvikling av disse prosessene. Dette er spesielt interessant for små bedrifter og ny-etablerere. Dette frigjør ressurser og «overhead» kostnadene reduseres.

F.eks. tilbyr Internett for bedrifter som søker personal en meget effektiv og billig måte å annonsere etter personal i forhold til tradisjonelle fora.

Fordeler:

Tidsmessige
Annonser kan legges inn uten tidstap og uten å måtte ta hensyn til f.eks.avisers/tidskrifters annonsedeadlines for offentliggjøring

Kostnadsmessige fordeler
Hånteringen av «digitale jobbtilbud/-søk er gunstigere og mer fleksibelt

Annonser på Internett er sammenlignet med inserater i aviser/tidsskrifter mye billigere og alt rettet mot bestemte målgrupper uten å tape nedslagsfelt.

Prosesskvalitet:
Internett kommunikasjonen tilbyr mye mer fleksibel kommunikasjon også i kombinasjon med klassiske kommunikasjonsmetoder.

Globalitet:
Geografiske inndelte arbeidsmarkeder er lett å nå både for arbeidsgiver og arbeidstaker.

 

«Markets are conversations»

Cluetrain.com

 

 

 

 

 

4

Oppnå effektivitet

En av de rollene som Internett kan tilby deg er å effektivisere de daglige enkle gjøremål. Du kan slå opp å lete etter telefonnummer, inklusiv grønne nummer. Du kan lete opp postnummer eller kalkulere postforsendelser. Tenk på det siste før du går til postkontoret. Du kan oppdage at ved å pakke produktene annerledes kan du spare en mengde penger.

Disse eksemplene er bare toppen av isfjellet over en rekke måter Internett kan effektivisere de daglige operasjoner hos bedriftene/organisasjonene.

Forretningsmessige banktransaksjoner kan lettes via Internett. De fleste banker tillater deg i dag å få opplysninger om kontoen din, betale via Internett, investere via Internett etc.

Et økende antall kredittkort selskaper vil la deg bruke Internett til å laste ned dine utgifter ved bruk av kortene slik at du kan analysere dine utgifter i et regneark.

Det er mange andre administrative muligheter. Konklusjonen er at du kan finne en rekke ting som kan gjøres online som vil forbedre effektiviteten i bedriften/organisasjonen din.

Tilslutt kan vi tilføye at det er mange teknologier under utvikling som vil ha stor innvirkning på en rekke bedrifter/organisasjoner. Et av de mest lovende produkter/tjenester er elektronisk postsending. Snart vil enhver med en computer, printer og en Internett forbindelse være i stand til å skrive ut sine egne computer genererte frimerker. Teknologien er allerede blitt testet i USA , der post myndighetene kaller dette den mest betydningsfulle nye formen for post betaling i de siste tre kvartaler av det siste århundre. Du kan lære mer om denne  teknologien ved å slå  opp Estamp som er et av de bedriftene som utvikler elektroniske frimerke produkter.

 

5

Kutte kostnader ved produktsupport

Du kan spare kostnader i support. Online support teknikker kan svare på de fleste rutine spørsmål uten at folk involveres.

Du kan redusere personalkostnadene. Ettersom konsumentene blir vant til å bruke online support vil bedriften kunne bli i stand til å redusere antall ansatte eller bruke de ansatte til å svare på mer kompliserte problemer.

Du kan tilby 24 timers support.
Online service sentre er åpne 24 timer i døgnet ulik mange i den virkelige verden. Dette øker kundenes tilfredsstillelse da spørsmålene er løst på den måten som er mest tilfredsstillende og behagelig for kunden.

Du kan lære opp kundene etter at de har funnet sine svar. Ved å motta tilleggsinformasjoner om et produkt/en tjeneste kan kundene bli mer kunnskapsrike og kan løse fremtidsproblemer.

Du kan lede folk til å kjøpe oppgraderinger og nye produkter. Med en gang kundene løser sine problemer er de interessert i å lære mer om ditt produkttilbud.

Du kan la kundene finne løsninger på sine problemer uten høyt betalte ansatte. F.eks. lar Federal Expresskundene sine selv undersøke hvor forsendelsen befinner seg.

 

«E-customers aren’t loyal to brand. They are loyal to other customers and the employees with whom they have established a relationship.»

David Siegel

 

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Legg igjen en kommentar