• Kategorier

  • Arkiv

  • Mest populære innlegg og sider

1to1 Marketing (CRM)

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 DSCF1341_gb

Kunnskapskilden

 

Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåking 

E-Business 

Internet Marketing Intelligence

Internett Marketing  

Web utviklingsprossen 

CD/Video utviklingsprossen 

Tips& Triks 

Linker

Kunnskapskilden – Internett Marketing

 

cohdra_100_5150

 

Internett Marketing

Internett nivåer 

Internett målsettinger

Strategisk Internett Marketing

1to1 Marketing(CRM)

Muligheter Internett Marketing

Trusler Internett Marketing

Strategi

Markedsovervåking

Strategisk Internett marketing plan

 

 

Kunnskapskilden – Internett Marketing –
1to1 Marketing /CRM

 

Hvorfor er 1to1 Marketing/CRM nødvendig. (Payback)

GartnerGroup har gjort undersøkelser som viser at bedrifter som tar i bruk et salg og markedsstøtteverktøy opplever en payback på 6 måneder eller mindre. Dette kommer som en følge av at brukerne:

 

  • Får økt fokus på salg og markedsføring
  • Kan gi bedre kundeservice enn konkurrentene
  • Får bedre muligheter til å bygge langsiktige forhold til flere kunder og kontaktpersoner
  • Får delt vital kundeinformasjon i bedriften (dvs. den ansattes kunnskap om en kunde, blir mer tilgjengelig)

 

Riktig bruk  vil sette deg som kunde i stand til å håndtere salg, markedsføring og kundepleie på en enda mer profesjonell måte. Som vi snakket om viser alle undersøkelser og erfaring at dette er en helt nødvendig forutsetning for vekst.CRM-systemer gir  deg og dine medarbeidere bedre tid til å fokusere på økt inntjening.

 

 Din eneste varige konkurransefordel er din overlegne kunnskap om kunden!

 

1

Hva er 1to1 Marketing?

1to1 Marketing en strategi hvor kommunikasjon med individuelle budskap gjør det mulig å inngå en læringsrelasjon med kunden for å øke salget og inntjeningen fra hver enkelt kunde!
I praksis viser det seg at en til en markedsføring fører til høyere lønnsomhet og flere lojale kunder!

 

 

«40% of respondents will be more comfortable with online purchasing
if there were more human contact»

Jupiter Communication
 

 

2

Hva kan 1to1 Marketing gjøre for ditt selskap?

Ved å bruke 1to1 Marketing i ditt selskap vil du kunne øke lønnsomheten og få mer tilfredse kunder fordi:

  • 1to1 Marketing maksimerer kundelojaliteten. I praksis vil det si at målet er å få lojale kunder som ikke benytter seg av andre leverandører enn deg.
  • 1to1 Marketing reduserer press på pris og profitt.
  • 1to1 Marketing vil øke tilfredsheten for dine kunder og dermed også gjenkjøpsandel!
  • 1to1 Marketing vil øke kundeandelen. I praksis vil det si at kunden bruker mer av sitt budsjett hos deg!

 

1to1 Marketing/CRM prosessen

 

I likhet med annen strategisk tenkning som har som hensikt å skape varige konkurransefordeler er implementeringen av en 1to1 strategi er ikke gjort over natten. Implementeringen av en 1to1 /CRM strategi er en krevende reise hvor målet er å bygge langsiktige kunderelasjoner ved en forståelse for individuelle behov og preferanser. Det er viktig å merke seg at 1to1 marketing er en forretningsstrategi og en ledelses oppgave som støttes av en prosess og ett it-verktøy.

 

Implementeringen av 1to1 marketing krever derfor forandring i et selskaps prosesser, kultur og organisasjon.

 

1

Identifisering

Det er kritisk å kjenne alle detaljer om dine mest verdifulle kunder.

 

 

2

Differensiering

Skill dine kunder fra hverandre. Kundene er forskjellige på to måter!

1. De har forskjellige behov!

2. De har ulik verdi for din bedrift

 

3

Interaksjon

Du skaper en kontinuerlig dialog og læringsrelasjon med kunden slik at din kunde ikke bruker andre leverandører enn deg!

 

 

4

Individualisering

Bruk det du har lært om din kunde til å individualisere deler av dine produkter,  tjenester eller service.

Det er her du skaper varige konkurransefordeler!

 

 

 

 

 

Implementeringsmodell for 1to1 Marketing/CRM:

 

Fase 1

 Strategi

Vi lager en 1to1 strategi for ditt selskap

Vi estimerer kostnad/fordeler med en implementering av 1to1

Vi identifiserer suksessfaktorer

Vi identifiserer endringsfaktorer

 

Fase 2

 Behovsavklaring

Via workshops og samtaler etablererer vi den nye forretningsprosessen for å implementere 1to1 marketing i din bedrift.

 

 

 

Fase 3

 Systemanalyse

Vi analyserer og velger riktig CRM system

 

Fase 4

 Implementeringsplan

Vi iverksetter en prosjekstyringsplan med definering av milesteiner, oppgaver, og ressursbruk

Vi beskriver en plan for endringsoppgaver og eksterne/interne roller.

 

 

 

 

 

Implementeringsmodell: Må tegnes

 

 

 

>                                                            >                                       >                                                >

Analyse                                          Design                              Konstruksjon                          Implementering

 

 

 

 

 

«The difference between e-commerce and e-business is that e-business will transform your company»
David Siegel

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Legg igjen en kommentar