Intelligence Resource (IR)
Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/
OmverdensOvervåking (OO)
Kunnskapskilden
Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåkingE-BusinessInternet Marketing IntelligenceInternett MarketingWeb utviklingsprossenCD/Video utviklingsprossenTips& TriksLinker |
Kunnskapskilden – Internett Marketing
Internett Marketing
Kunnskapskilden – Internett Marketing –
1to1 Marketing /CRM
Hvorfor er 1to1 Marketing/CRM nødvendig. (Payback)
GartnerGroup har gjort undersøkelser som viser at bedrifter som tar i bruk et salg og markedsstøtteverktøy opplever en payback på 6 måneder eller mindre. Dette kommer som en følge av at brukerne:
|
Riktig bruk vil sette deg som kunde i stand til å håndtere salg, markedsføring og kundepleie på en enda mer profesjonell måte. Som vi snakket om viser alle undersøkelser og erfaring at dette er en helt nødvendig forutsetning for vekst.CRM-systemer gir deg og dine medarbeidere bedre tid til å fokusere på økt inntjening.
Din eneste varige konkurransefordel er din overlegne kunnskap om kunden!
1 |
Hva er 1to1 Marketing? |
1to1 Marketing en strategi hvor kommunikasjon med individuelle budskap gjør det mulig å inngå en læringsrelasjon med kunden for å øke salget og inntjeningen fra hver enkelt kunde!
I praksis viser det seg at en til en markedsføring fører til høyere lønnsomhet og flere lojale kunder!
«40% of respondents will be more comfortable with online purchasing
|
2 |
Hva kan 1to1 Marketing gjøre for ditt selskap? |
Ved å bruke 1to1 Marketing i ditt selskap vil du kunne øke lønnsomheten og få mer tilfredse kunder fordi:
- 1to1 Marketing maksimerer kundelojaliteten. I praksis vil det si at målet er å få lojale kunder som ikke benytter seg av andre leverandører enn deg.
- 1to1 Marketing reduserer press på pris og profitt.
- 1to1 Marketing vil øke tilfredsheten for dine kunder og dermed også gjenkjøpsandel!
- 1to1 Marketing vil øke kundeandelen. I praksis vil det si at kunden bruker mer av sitt budsjett hos deg!
1to1 Marketing/CRM prosessen
I likhet med annen strategisk tenkning som har som hensikt å skape varige konkurransefordeler er implementeringen av en 1to1 strategi er ikke gjort over natten. Implementeringen av en 1to1 /CRM strategi er en krevende reise hvor målet er å bygge langsiktige kunderelasjoner ved en forståelse for individuelle behov og preferanser. Det er viktig å merke seg at 1to1 marketing er en forretningsstrategi og en ledelses oppgave som støttes av en prosess og ett it-verktøy.
Implementeringen av 1to1 marketing krever derfor forandring i et selskaps prosesser, kultur og organisasjon.
1 |
Identifisering |
Det er kritisk å kjenne alle detaljer om dine mest verdifulle kunder.
2 |
Differensiering |
Skill dine kunder fra hverandre. Kundene er forskjellige på to måter!
1. De har forskjellige behov!
2. De har ulik verdi for din bedrift
3 |
Interaksjon |
Du skaper en kontinuerlig dialog og læringsrelasjon med kunden slik at din kunde ikke bruker andre leverandører enn deg!
4 |
Individualisering |
Bruk det du har lært om din kunde til å individualisere deler av dine produkter, tjenester eller service.
Det er her du skaper varige konkurransefordeler!
Implementeringsmodell for 1to1 Marketing/CRM:
Fase 1 |
Strategi |
Vi lager en 1to1 strategi for ditt selskap
Vi estimerer kostnad/fordeler med en implementering av 1to1
Vi identifiserer suksessfaktorer
Vi identifiserer endringsfaktorer
Fase 2 |
Behovsavklaring |
Via workshops og samtaler etablererer vi den nye forretningsprosessen for å implementere 1to1 marketing i din bedrift.
Fase 3 |
Systemanalyse |
Vi analyserer og velger riktig CRM system
Fase 4 |
Implementeringsplan |
Vi iverksetter en prosjekstyringsplan med definering av milesteiner, oppgaver, og ressursbruk
Vi beskriver en plan for endringsoppgaver og eksterne/interne roller.
Implementeringsmodell: Må tegnes
> > > >
Analyse Design Konstruksjon Implementering
«The difference between e-commerce and e-business is that e-business will transform your company»
|
Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:
VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992
Jan Vig
Daglig leder
__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com
Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING
Legg igjen en kommentar