E-Business – Sjekkliste for IT Infrastrukturen

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 DSCF1341_gb

Kunnskapskilden

 

Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåking 

E-Business 

Internet Marketing Intelligence

Internett Marketing  

Web utviklingsprossen 

CD/Video utviklingsprossen 

Tips& Triks 

Linker

 

Kunnskapskilden –  E-Business

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

E-Business – Nøkkelområder

E-Business – Sjekkliste Strategi


E-Business – Sjekkliste for IT Infrastrukturen


E-Business – Sjekkliste Innhold


E-Business – Sjekkliste for E-Handelssystemet


E-Business – Sjekkliste Marketing


E-Business – Sjekkliste Kundeservicesystemet
 

E-Business – Online Community

The E-Business, the E-Customer, their Relationship and Interactivity

 

 

KunnskapskildenE-Business –
Sjekkliste for IT Infrastrukturen

 

De fleste bedrifter/organisasjoner begynner sin Web eksistens mer som en brosjyrepresentasjon. Fokuset er på å bidra med informasjoner om bedriften/organisasjonen og produktene/tjenestene i håp om at disse informasjonene vil bidra til at kundene gjør forretninger med de via tradisjonelle kanaler.

Det neste trinnet i utviklingen av en e-Business er å bidra med kunde support og service og tillate kundene interaktivitet. Dette gjøres vanligvis ved hjelp av interaktive verktøy som tillater kundene å øke kunnskapen om bedriften/organisasjonen og dens produkter/tjenester og kanskje hjelpe de til å foreta en kjøpsbeslutning. Et eksempel kan være en aksjekurs grafisk fremstilt via en aksjemeglers Web-site. Men som i første eksempel må også her kunden gå offline for å fullføre transaksjonen.

En e-handelsløsning går et trinn videre. Målet med e-handelsløsningen er å tillate kundene å betjene seg selv og fullføre hele transaksjonen, fra start til ferdigstillelse uten å måtte gå offline.
Å oppnå suksess med e-handel krever forsiktig planlegging innen forskjellige nøkkelområder.

 

1

Å outsource eller ikke?

 

Har du identifisert hvilke deler av din IT infrastruktur som skal gjøres i bedriften/organisasjonen og hvilke som kan bli outsourcet?

 

Usability has assumed a much greater importance in the Internet economy than it has in the past each customer 

 

 

2

System integrasjon: den sanne verdi av Weben

Er din Web-site integrert med dine relevante interne informasjonssystemer, for eksempel ordresystemet, bokføring, lager og kunde databasesystemer?

 

3

Har Web hotellet(hosten) en rask og robust forbindelse med Internett?

Er Web hosten forbundet direkte til en av de private nettverk som består av kjernen i Internett?

Har Web hosten forskjellige, fysiske redundante linker til forskjellige «backbone» nettverk? (Web hosten skal ha forskjellige 100 Mbps eller større linker).

 

«A loyalty programme is a way of influencing and changing a customer’s buying behaviour.» 

 

4

Hvilke steg tar Web hosten for å forsikre seg om at du forblir online?

Har Web hosten et system på plass for å iaktta prestasjon og tilgjengelighet for serveren som Web-siten din er hosted på?

Har Web-site hosten en backup power supply på siten?

Har Web hosten 24 timers, 7 dager i uken teknisk support?

Har Web hosten en oversikt over hvor mange Web-siter som er hosted på hver individuell server? (prestasjonen kan bli påvirket hvis et stort antall web-siter er hosted på en enkel server)

Har Web hosten en adekvat backup prosedyre for å sikre innholdet ditt? (Du bør lagre en aktuell kopi av alle filene dine, databaser og skript på din egen lokale maskin.)

Har Web hotelets servere sikkerhets rutiner på plass som forlanger keycard access?

Har Web hosten systemer på plass for å sjekke uautoriserte online sikkerhets hull?

 

5

Kan Web hosten møte dine design mål?

Har du bestemt om operasjons systemet som web hosten bruker er passende for den software som du regner med å bruke?

Hvis du bruker Front Page, støtter da Web hosten FrontPage server Extension?

Tillater Web hosten din deg å lage dine egne CGI skript eller dine egne Active Server Pages(ASP)?

Har du bestemt deg for hvor mye disk plass (i Mb) som du vil trenge for å lagre filene som Web-siten din består av?

Har du kalkulert hvor stor data transfer (i Mb) to må forlange?

 

6

Kan Web hosten tillate deg å drive e-handel?

Kan Web hosten hjelpe deg med  e-mail fasiliteter, inklusiv mailbokser og list servers?

Kan Web hosten hjelpe deg med sikre transaksjoner ved å bruke Secure Socket Layer (SSL) kryptering?

Kan Web hosten hjelpe deg med real-time betaling fullbyrdelse?

Kan Web hosten hjelpe deg med software for å bygge din online butikk?

Kan Web hosten hjelpe deg med Web-site trafikk analyse software?

 

The key challenge is to tailor communications to each customer 

 

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: