Intelligence Resource (IR)
Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/
OmverdensOvervåking (OO)
Kunnskapskilden
Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåkingE-BusinessInternet Marketing IntelligenceInternett MarketingWeb utviklingsprossenCD/Video utviklingsprossenTips& TriksLinker |
Kunnskapskilden – Tips & Triks
Tips & Triks
Dine spørsmål som kunde
Spørsmål som bør vurderes ved online presentasjon
Grunnregler på Internett
Promotering på Internett
Stimulere trafikken på Web siten din
Praktiske tips for ditt nettsted
Publisitet/promotering off line
En web reklameringssite
Public relations for å gjøre Web siten din kjent
Designregler
|
Kunnskapskilden – Tips & Triks –
Public relations for å gjøre Web siten din kjent
Du har fått promotert Web siten din i alle de nødvendige søkemaskinene. Du har brukt de riktige nøkkelord og kategorier slik at Web siten din vil dukke opp der du ønsker. Du er klar til å offentliggjøre Web siten din.
Det som her er viktig å være klar over er at du i god tid før Web siten kommer på lufta må ha lagt opp en PR strategi. Her er noen ideer.
1 |
Start tidlig med planleggingen |
Dette er essensielt og blir ofte syndet imot. Du må være tidlig ute og ha en gjennomtenkt PR strategi.
2 |
Undersøk alle potensielle
|
Forstå at det er nødvendig med «deadlines» for levering av materiell til de fora/media som PR kampanjen finner sted i. Noen vil bruke f.eks. pressemeldinger slik de er, mens andre vil skrive om. Noen vil ignorere deg før de ser hva du er god for.
Convenience is a rare commodity on the web. |
3 |
Bli kjent med journalister |
Lag en liste over de journalistene som dekker slike emner som din Web site eller produkter eller tjenester vil passe inn i. Finn ut hvem av dem du bør prioritere.
4 |
Studer konkurrentene dine |
En måte å finne media som dekker ditt område er å se hvem som har skrevet om de Web siter, produkter eller tjenester som du vil konkurrere med. Internett er her et meget godt verktøy da det er mulig å søke i søkemaskiner etter konkurrenter, publikasjoner, journalister, arkiv etc.
5 |
Legg vekt på troverdighet |
Du bør legge vekt på at din bedrift/organisasjon er troverdig og at du leverer kvalitetsprodukter og – tjenester, da vil du lettere bli tatt seriøst i media. Noen ganger kan du oppnå positive reaksjoner ved å peke på tidligere suksess. En positiv PR vil ha utrolig store og positive ringvirkninger.
«E-Business is not only about technology,
|
6 |
Bruk tid på og forberede pressemeldinger og annen offentlig kommunikasjon |
Den bør være troverdg, basert på fakta, kundens fordeler og verdi for hele bransjen.
7 |
Lag et presse senter på
|
Gjør det mulig med kontakt til virklige folk. Dvs. bruk navn, telefon og e-mail på de personer som kan kontaktes.
8 |
Gjør PR orientert innhold tilgjengelig |
De beste Web sitene har gratis informasjon for sitt publikum. Det vil si du vil bli sett på som generøs hvis Web siten din tilbyr nyttig informasjon gratis. Du kan til og med ha gratis ressurser spesielt egnet for journalister.
9 |
Bruk nyhetsgrupper og mailinglister |
Du bør involvere deg i diskusjoner på nettet innen din bedrifts område da mange journalister aktivt bruker nyhetsgrupper og mailinglister til å få ideer. Men du må først og fremst tenke på hvordan du kan bygge opp om bedriftens troverdighet og renomè.
10 |
Etabler og bygg relasjoner med media |
Folk responderer mer positivt til folk de har etablert og bygget gode relasjoner med. Start derfor prosessen med å lese alt hva enkelte journalister har skrevet og av og til kan du sende de egasjerende og intelligente tilbakemeldinger.
11 |
Plukk ut forskjellige mediatyper |
F.eks. en dagsavis, en ukesavis eller en månedlig publikasjon eller tidsskrift og tiby de på et tidlig tidspunkt fortrolig informasjon om når Web siten lanseres.
12 |
Bruk av andre media |
Hvis det er en mulighet for bred omtale kan du benytte e-mail eller faks, men det må være til en målgruppe som har sagt seg villig til å motta dette.
Vær forsiktig med «spam».
13 |
Personifisering |
Personifiser dine e-mail så mye som mulig, gå rett på det du vil si og gjør «emne»- linjen og «fra»- linjen interessant, spennende og troverdig.
14 |
Bruk av profesjonelle PR folk |
I og med at du helt sikkert har mer enn nok å gjøre med de daglige forretninger, kan det være at det letteste er å engasjere en PR konsulent med gode referanser.
Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:
VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992
Jan Vig
Daglig leder
__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com
Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING
Legg igjen en kommentar