• Kategorier

  • Arkiv

  • Mest populære innlegg og sider

Internett nivåer

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 DSCF1341_gb

Kunnskapskilden

 

Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåking 

E-Business 

Internet Marketing Intelligence

Internett Marketing  

Web utviklingsprossen 

CD/Video utviklingsprossen 

Tips& Triks 

Linker

Kunnskapskilden – Internett Marketing

 

cohdra_100_5150

 

Internett Marketing

Internett nivåer 

Internett målsettinger

Strategisk Internett Marketing

1to1 Marketing(CRM)

Muligheter Internett Marketing

Trusler Internett Marketing

Strategi

Markedsovervåking

Strategisk Internett marketing plan

 

 

 

Kunnskapskilden – Internett Marketing –
Nivåene for etablering på Internett

 

 

1

Ingen tilstedeværelse på Internett

Dersom du velger å ikke gjøre noe på Internett, tror vi dette er et lite offensivt valg for bedriftene. Du mister på denne måten en rimelig og til dels vidtrekkende profileringsmulighet. Dette valget skyldes nok vanligvis mangel på kunnskap om / redsel for nye media.

 

2

Tilstedeværelse på Internett – passiv

Din bedrift eller organisasjon får presentert deg og dine produkter og tjenester over Internett på en enkel og rimelig måte. Potensiellt kan du her nå ut til et stort antall av kunder og samarbeidspartnere. Profileringen kan bestå av mulighet for e-post adresser for enkel og effektiv kontakt med kunder og samarbeidspartnere. I tillegg vil en Web-site kunne gi en god og beskrivende informasjon om bedriften. Denne type tilknytning krever liten investering og oppfølging og er en meget fornuftig start på enhver Internett satsing.

 

3

Tilstedeværelse på Internett- aktiv

Mange bedrifter og organisasjoner vil nok ønske å utnytte flere av de muligheter som finnes både for eksponering og informasjons- utveksling på Internett. De vil aktivt utnytte mulighetene til å tilby stadig oppdatert informasjon om seg selv, adresser til forhandlere/produsenter, informasjoner om produkter og vareutvalg, linker til samarbeidspartnere etc.

 

«The key challenge is to tailor
communications to each customer.»

 

 

4

Tilstedeværelse på Internett – integrerte løsninger

Etter hvert som din bedrifts erfaring med og kunnskap om utnyttelse av Internett øker, vil kanskje også ønsket og behovet for ytterligere satsing øke. Mulighetene er mange. Du kan tilby automatisk og kontinuerlig oppdaterte prislister, dine underleverandører kan få tilgang til å sjekke din lagerbeholdning, kundene kan bestille via bestillingsskjemaer eller med vanlig e-mail elektronisk. Bestillinger besvares umiddelbart med en bekreftelse av mottatt bestilling.

Dialogen med kundene er forbedret. Web-siten din har dessuten svar på de mest vanlige spørsmål , det som på engelsk kalles Frequently Asked Questions- FAQ.

 

5

Elektronisk handel (e-handel)

Kanskje din bedrift har produkter og tjenester hvor hele salget kan foregå på Internett. Dvs. alle ledd i kjøpssyklusen som markedsføring, forhandling, bestilling, fakturering, betaling, distribusjon, regnskap, kundeservice, innhenting og analysering av informasjon og kunnskap i forbindelse med at
handelen foregår via Web-siten din.

Elektronisk betaling kan føre til en effektivisering av betalings- og mottakerprosesser, som igjen fører til kostnadsreduksjoner.

Bedriften/organisasjonen din har tatt i bruk en strukturert, alltid oppdatert digitalisert database hvor informasjonene kun registreres en gang.

 

6

Strategisk Internett marketing

Ønsker din bedrift en mer aktiv utnyttelse av Internett, er det viktig at du har en gjennomtenkt og god strategi for denne utnyttelsen.

Det første nivået for utnyttelse vi har beskrevet med en forholdsvis passiv utleggelse av firma informasjon, krever ikke noen utpekt og gjennomarbeidet strategisk tenkning. Dette kan sammenlignes med å sette inn en annonse i en avis. Når du imidlertid ønsker en sterkere utnyttelse av Internett vil den Strategiske Internett Marketing planen være av stor viktighet sett i sammenheng med den tradisjonelle strategiske forretningsplanen.

 

Bots(robots) will play a major role in e-tailing and e-shopping. They will sift through databases on company servers and recommend purchases. 

 

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Legg igjen en kommentar