Intelligence Resource (IR)
Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/
OmverdensOvervåking (OO)
Kunnskapskilden
Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåkingE-BusinessInternet Marketing IntelligenceInternett MarketingWeb utviklingsprossenCD/Video utviklingsprossenTips& TriksLinker |
Kunnskapskilden – Tips & Triks
Tips & Triks
Dine spørsmål som kunde
Spørsmål som bør vurderes ved online presentasjon
Grunnregler på Internett
Promotering på Internett
Stimulere trafikken på Web siten din
Praktiske tips for ditt nettsted
Publisitet/promotering off line
En web reklameringssite
Public relations for å gjøre Web siten din kjent
Designregler
|
Kunnskapskilden – Tips & Triks –
Spørsmål som bør vurderes ved online presentasjon
1A |
Generelle spørsmål |
Har ditt online materiell den samme image, budskap, og innhold som marketing materiellet?
Har online siten multimedia effekter, virtuell reality effekter eller annen form med interaktivitet som stimulerer erfaringen?
Online budskapet bør være i overensstemmelse med resten av marketing programmet.
Hvilket materiell trengs for å støtte opp om budskapet?
Salgsoversikter, kunde bevis, rapporter fra tester, priser som er vunnet og lignende som kan støtte opp om troverdigheten.
Hvordan kan dette materiellet bli interaktivt?
Ved å bruke hypertekst, e-mail, konkurranser, undersøkelser og gratis produkter kan du skape en interaktiv dialog med kundene.
Hvorfor ønsker kundene å kjøpe online istedenfor gjennom andre kanaler?
Du trenger å lage en grunn forkunden til å kjøpe ved først å vurdere om du ønsker at de skal handle online eller gå i butikken/til firmaet.
Vil du ødelegge relasjoner hvis du selger direkte? Skal online marketing stimulere til generering av mer trafikk til bedriften/firmaet off line.
Hvem vil lage kampanjer inklusiv budskap, fremgangsmåte og teknologi?
Har de ansatte hos deg den ekspertisen som er nødvendig for å planlegge en kampanje eller skal du engasjere et firma som forstår online marketing bedre? Skal deler gjøres hos deg selv og andre deler settes bort til konsulenter?
Vil materialet bli oppdatert? Hvor ofte? Av hvem?
Oppdatering av trykt katalog kan bli dyrt med produksjon og utsendelse. Imidlertid kan online katalog oppdateres med nye priser og produkter veldig hurtig og vanligvis til mye lavere kostnad. Web siten bør ha ny oppdatert informasjon regelmessig for å lokke til seg kunder og oppmuntre til gjentatte besøk.
«Today’s web sites mirror their companies; tomorrow’s companies will mirror their web sites»
|
1B |
Generelle spørsmål |
Hvordan bygger budskapet opp om bedriftens forretningside?
Er budskapet i overensstemmelse med firmaets mål? Stemmer online marketing kampanjen overens med bedriftens komplette marketing program?
Hvordan svarer du på spørsmål?
Med korte svar eller lengre . «Desto mer du forteller, jo mer selger du» er frasen online.
Hvilket leveringsmedium bruker du til å svare?
E-mail eller pr. vanlig post? Folk kjøper når de er motivert. Med online service kan bedriften avslutte salget når kunden er tent på kjøp. Hvis bedriften sender informasjonspakke pr. post eller pr. kurer over natten vil kundens ønske om å kjøpe stimuleres yttligere.
Hvordan ser materiellet ditt ut?
Tar materiellet bruk av de fordeler som interaktive verktøy og multimedia tilbyr? Er de statiske tekstdokumentene trykt på nytt for masseutsendelse? Virkelige innovative bedrifter som forstår de nye media vil bruke det effektivt og målrettet.
Hvordan spør du om å få oppdraget?
Hvilke overtalelsesteknikker kan brukes uten å gå over streken? Husk at harde salgsmetoder ikke har noe positiv virkning online.
Bruker du spesielle promoverings-, tilbakebetalings- og salgsteknikker?
Online brukere liker gratis prøver av produkter.
Divide your customers into some standard groups:Consumers |
Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:
VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992
Jan Vig
Daglig leder
__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com
Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING
Legg igjen en kommentar