Konseptutviklingsfasen

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 

 DSCF1341_gb

Kunnskapskilden

 

Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåking 

E-Business 

Internet Marketing Intelligence

Internett Marketing  

Web utviklingsprossen 

CD/Video utviklingsprossen 

Tips& Triks 

Linker

Kunnskapskilden – Webutviklingsprosessen

 

cohdra_100_5142

 

Web utviklingsprossen

Forbredelses- og idéutviklingsfasen

  • Vurderinger som må gjøres i begynnelsen
  • Målsettingen med Web siten
  • Målgruppe og deres behov
  • Produktkategorier
  • Distribusjonsmedia/verktøy
  • Planleggingen
  • Organisering av innhold

Konseptutviklingsfasen

  • Kommunikasjonssituasjon
  • Web sitens struktur og funsjonalitet

Produksjonsfasen

  • Produksjonsplanlegging med milstones
  • Produksjonen

Online publisering og oppfølging

  • Online publisering
  • Oppfølging og vedlikehold av Web siten

 

 

Kunnskapskilden – Web utviklingsprosessen
Konseptutviklingsfasen

 

Veien fra idé og visjon til en ferdig løsning kan være lang, men hvis du som kunde i samarbeid med oss i Vig Consulting forbereder deg grundig og stiller enkelte klare krav om omfang, organisering,  målsetting, innhold, kostnads- og tidsrammer til Webprosjektet allerede i de innledende samtaler, vil vi sammen spare både tid og penger. Dessuten unngår vi lettere feiltagelser og misforståelser samt manglende presisjon og grundighet.

Ved å forberede oss fornuftig oppnår vi sammen en bedre prosess med en stor sannsynlighet for å oppnå et bedre resultat. Vi har derfor utviklet  en plan for prosessen som vi har delt inn i 4 faser:

A. Forbredelse og idéutviklingsfasen

B. Konseptutviklingsfasen

C. Produksjonsfasen

D. Online publisering og oppfølgingsfasen

 

B1

Kommunikasjonssituasjon

Her ser vi på i hvilken kommunikasjonssituasjon vi befinner oss i. Dette er avhengig av omgivelsene og hvilken produktkategorie vi har valgt.

Markedssituasjonen

  • Kommunikasjon, miljø, støy etc.

Konkurransesituasjonen

  • Markedsandel, ledende i bransjen etc.

Brukersituasjon og eksponering

Hvilket forum og publikum, hvilket formål og hva skal web-siten brukes til?

  • Reklame/profilering/salg
  • Opplysning
  • Opplæring
  • Oppslag/referanse
  • Erfaring/opplevelse
  • Underholdning

Utifra hva slags Web-site som tidligere har blitt valgt og den kommunikasjonsituasjon vi befinner oss i velger vi kommunikasjonsform

 

«Established competitors – manufacturers, wholesalers and retailers – have very few advantages in Internet retailing or ‘e-tailing’. Their physical assets will become dead-weightholding them back.»

The age of e-tail

 

 

B2

Web sitens struktur og funsjonalitet

– TILBAKE –

Her går vi mer i dybden når det gjelder flydiagrammet, dvs. kart over strukturen på innholdet(skjermbildet). Vi definerer interaktivitet, navigasjon, funsjonalitet, brukerinterface og integrerer alt i en dreiebok (storyboard).

Kommunikasjonsstil og miljø

Orientering

  • Vi lager et system for brukeren av web-siten som gir ham en oversikt over innholdet.

Navigasjon

  • Vi definerer navigasjonsmetoder/verktøy.
    Vi har alternativene
    – navigasjonsgrafikker(enten knapper eller imagemaps)
    – tekst
    – frames

Brukerinterface

  • Vi definerer hva som skal skje i hvert av skjermbildene for å skape brukervennlighet.

Funksjonalitet

  • Vi definerer interaktive objekter for å gjøre Web-siten funksjonell.

Integrering

  • Vi integrerer alt sammen i en dreiebok(storyboard). Dvs.denne viser bla. organiseringen og struktureringen av innholdet, navigasjonselementene og linker mellom seksjoner og emner.

 

«Branding is even more important on the impersonal Internet than it is in the bricks and mortar world.«

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: