Intelligence Resource (IR)
Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/
OmverdensOvervåking (OO)
Kunnskapskilden
Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåkingE-BusinessInternet Marketing IntelligenceInternett MarketingWeb utviklingsprossenCD/Video utviklingsprossenTips& TriksLinker |
Kunnskapskilden – Webutviklingsprosessen
Web utviklingsprossenForbredelses- og idéutviklingsfasen
Konseptutviklingsfasen
Produksjonsfasen
Online publisering og oppfølging
|
Kunnskapskilden – Web utviklingsprosessen –
Konseptutviklingsfasen
Veien fra idé og visjon til en ferdig løsning kan være lang, men hvis du som kunde i samarbeid med oss i Vig Consulting forbereder deg grundig og stiller enkelte klare krav om omfang, organisering, målsetting, innhold, kostnads- og tidsrammer til Webprosjektet allerede i de innledende samtaler, vil vi sammen spare både tid og penger. Dessuten unngår vi lettere feiltagelser og misforståelser samt manglende presisjon og grundighet.
Ved å forberede oss fornuftig oppnår vi sammen en bedre prosess med en stor sannsynlighet for å oppnå et bedre resultat. Vi har derfor utviklet en plan for prosessen som vi har delt inn i 4 faser:
A. Forbredelse og idéutviklingsfasen
B. Konseptutviklingsfasen
C. Produksjonsfasen
D. Online publisering og oppfølgingsfasen
B1 |
Kommunikasjonssituasjon |
Her ser vi på i hvilken kommunikasjonssituasjon vi befinner oss i. Dette er avhengig av omgivelsene og hvilken produktkategorie vi har valgt.
Markedssituasjonen
- Kommunikasjon, miljø, støy etc.
Konkurransesituasjonen
- Markedsandel, ledende i bransjen etc.
Brukersituasjon og eksponering
Hvilket forum og publikum, hvilket formål og hva skal web-siten brukes til?
- Reklame/profilering/salg
- Opplysning
- Opplæring
- Oppslag/referanse
- Erfaring/opplevelse
- Underholdning
Utifra hva slags Web-site som tidligere har blitt valgt og den kommunikasjonsituasjon vi befinner oss i velger vi kommunikasjonsform
«Established competitors – manufacturers, wholesalers and retailers – have very few advantages in Internet retailing or ‘e-tailing’. Their physical assets will become dead-weightholding them back.»
|
B2 |
Web sitens struktur og funsjonalitet |
Her går vi mer i dybden når det gjelder flydiagrammet, dvs. kart over strukturen på innholdet(skjermbildet). Vi definerer interaktivitet, navigasjon, funsjonalitet, brukerinterface og integrerer alt i en dreiebok (storyboard).
Kommunikasjonsstil og miljø
Orientering
- Vi lager et system for brukeren av web-siten som gir ham en oversikt over innholdet.
Navigasjon
- Vi definerer navigasjonsmetoder/verktøy.
Vi har alternativene
– navigasjonsgrafikker(enten knapper eller imagemaps)
– tekst
– frames
Brukerinterface
- Vi definerer hva som skal skje i hvert av skjermbildene for å skape brukervennlighet.
Funksjonalitet
- Vi definerer interaktive objekter for å gjøre Web-siten funksjonell.
Integrering
- Vi integrerer alt sammen i en dreiebok(storyboard). Dvs.denne viser bla. organiseringen og struktureringen av innholdet, navigasjonselementene og linker mellom seksjoner og emner.
«Branding is even more important on the impersonal Internet than it is in the bricks and mortar world.« |
Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:
VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992
Jan Vig
Daglig leder
__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com
Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING
Legg igjen en kommentar