• Kategorier

  • Arkiv

  • Mest populære innlegg og sider

E-Business – Sjekkliste Kundeservicesystemet

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 DSCF1341_gb

Kunnskapskilden

 

Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåking 

E-Business 

Internet Marketing Intelligence

Internett Marketing  

Web utviklingsprossen 

CD/Video utviklingsprossen 

Tips& Triks 

Linker

 

Kunnskapskilden –  E-Business

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

E-Business – Nøkkelområder

E-Business – Sjekkliste Strategi


E-Business – Sjekkliste for IT Infrastrukturen


E-Business – Sjekkliste Innhold


E-Business – Sjekkliste for E-Handelssystemet


E-Business – Sjekkliste Marketing


E-Business – Sjekkliste Kundeservicesystemet
 

E-Business – Online Community

The E-Business, the E-Customer, their Relationship and Interactivity

 

 

KunnskapskildenE-Business –
Sjekkliste Kundeservicesystemet

 

 

De fleste bedrifter/organisasjoner begynner sin Web eksistens mer som en brosjyrepresentasjon. Fokuset er på å bidra med informasjoner om bedriften/organisasjonen og produktene/tjenestene i håp om at disse informasjonene vil bidra til at kundene gjør forretninger med de via tradisjonelle kanaler.

Det neste trinnet i utviklingen av en e-Business er å bidra med kunde support og service og tillate kundene interaktivitet. Dette gjøres vanligvis ved hjelp av interaktive verktøy som tillater kundene å øke kunnskapen om bedriften/organisasjonen og dens produkter/tjenester og kanskje hjelpe de til å foreta en kjøpsbeslutning. Et eksempel kan være en aksjekurs grafisk fremstilt via en aksjemeglers Web-site. Men som i første eksempel må også her kunden gå offline for å fullføre transaksjonen.

En e-handelsløsning går et trinn videre. Målet med e-handelsløsningen er å tillate kundene å betjene seg selv og fullføre hele transaksjonen, fra start til ferdigstillelse uten å måtte gå offline.
Å oppnå suksess med e-handel krever forsiktig planlegging innen forskjellige nøkkelområder.

 

 

1

Kunde service e-mail

Har du folk på plass med egenskaper til å klare av både den tekniske og forretnigsrelaterte kundeservice spørsmål på en tilfredsstillende måte? (Disse spørsmålene kan komme både via e-mail og normale service telefonnummer)

Har du folk tilgjengelig og systemene på plass for å svare på e-mail fra kundene (ikke automatisk) men menneskelig svar innen 48 timer?

 

 

 

«A customer with the pasion to get angry also has the ability to be loyal»

Michael Leboeuf

 

 

2

Analyse av feedback

Har du en plan for kontinuerlig å få bruker feedback?

Har du analysert dine kunder for å finne ut hva dine besøkende mener om din Web-site’s prestasjon, visuelt inntrykk, brukervennlighet, innhold og funksjonalitet?

Har du analysert undersøkelses svar for å forbedre din Web-site og for å propritere fremtidig arbeid med din Web-site?

Har din Web-site et feedback formular?

Analyserer du den feedbacken som er samlet inn via feedback formularer, svarer på til den som har gitt feedback og tar aksjon der det er nødvendig?

Analyserer du e-mailene som kommer inn til kunde service?

Bruker du resultatene av dine analyser vedrørende kunde service og e-mail til å forbedre /fornye seksjonen FAQ, forbedre din design, og tilføye eller reorganisere innhold og funksjonalitet?

Foretar du ad hoc, enkelt spørsmålsundersøkelser via dine Web-sider for å analysere verdien av bestemte sider?

 

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Legg igjen en kommentar