Intelligence Resource (IR)
Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/
OmverdensOvervåking (OO)
Kunnskapskilden
Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåkingE-BusinessInternet Marketing IntelligenceInternett MarketingWeb utviklingsprossenCD/Video utviklingsprossenTips& TriksLinker |
Kunnskapskilden – Tips & Triks
Tips & Triks
Dine spørsmål som kunde
Spørsmål som bør vurderes ved online presentasjon
Grunnregler på Internett
Promotering på Internett
Stimulere trafikken på Web siten din
Praktiske tips for ditt nettsted
Publisitet/promotering off line
En web reklameringssite
Public relations for å gjøre Web siten din kjent
Designregler
|
Kunnskapskilden – Tips & Triks –
Dine spørsmål som kunde
Spørsmål som Vig Consulting søker å avklare med kundene så tidlig i prosessen som mulig
Dette er en liste med noen av de spørsmål vi må stille for å få de informasjonene som vi trenger for å kunne gi deg det best mulige produkt og så profesjonell tjeneste som mulig.
1 |
Generelle spørsmål om Internett |
- Hvem vil være din kontaktperson som vil samarbeide med Vig Consulting?
- Hvem er du? (Beskrivelse av firma/organisasjon)
- Hvem er dine medarbeidere? ( Er det viktig å dekke de?)
- Hva er bedriftens/organisasjonens historie? (Er det viktig å dekke den?)
- Hva er du mest stolt av vedrørende din bedrift/organisasjon?
- Hvor er du lokalisert?
- Hvilke strategiske mål har du? (Er det viktig å dekke de?)
- Hva slags type computere har bedriften/organisasjonen din?
- Besitter du egne laptop’er? Hvis så, hva slags?
- Har du en bedriftslogo eller slagord?
- Har du noen spesielle farger som du ønsker at skal representere bedriften/organisasjonen din?
- Har du noe spesiell musikk eller lyd som du ønsker skal representere bedriften/organisasjonen din?
- Har du noe spesiell grafikk eller symboler du ønsker å ha med?
- Har du bilder produktpresentasjoner, video, trykt reklame, avisannonser, en film fra bedriften/organisasjonen,
2 |
Spørsmål vedrørende kundene dine |
- Hva ønsker dine kunder av din Web-site?
- Hva ønsker du at folk skal vite om deg og din bedrift/organisasjon?
- Hva slags image ønsker du å skape?
- Hvem er dine kunder? Kan du få referanser?
- Hvilke punkter er viktigst for deg å understreke? (service, kvalitet etc.)?
- Hvordan er dine nåværende kunders syn på bedriften/organisasjonen din?
- Hvordan tar du i dag kontakt med dine nåværende og potensielle kunder
( personlig, pr. telefon, katalog etc.)?
«The key challenge is to tailor communications
|
3 |
Spørsmål vedrørende produktene/tjenestene |
- Er bedriften/organisasjonen din en leder på sitt felt?
(Hvordan – Hvorfor – Når?) - Tilbyr du et unikt produkt eller en unik tjeneste etc?
- Hva tilbyr du? (salg – promovering – marketing – service?)
- Hva gjør deg forskjellig fra dine konkurrenter?
4 |
Spørsmål vedrørende Web site/CD-rom |
- Hva vil du gjøre med din Web-site eller CD presentasjon eller med kombinasjonen?Hva ønsker du at kundene dine skal si om din Web site eller CD presentasjon?
- Hvilken informasjon ønsker du å gjøre tilgjengelig på Web siten eller på CD rom for kundene (potensielle som nåværende).
- Hva ønsker du at dine kunder skal huske om Web-siten din eller
CD rom’en? - Vil Web-siten eller CD rom’en bli vist – i bedriften – ute hos kundene – uavhengig av deg selv – eller vil den bli delt ut?
- Er Web-site presentasjonen eller CD rom presentasjonen din laget for salg, promovering , marketing, læring eller annet?
- Ønsker du å ha mulighet til å skrive ut informasjoner eller grafikk fra Web-siten din eller CD rom’en?
«If anything is certain, it is that change is certain. The world we are planning for today will not exist in this form tomorrow.»Philip Crosby |
5 |
Web Site Design |
- Har du noe spesiell grafikk eller symboler du ønsker å ha med?
- Har du bilder, produktpresentasjoner, video, trykt reklame, avisannonser, publikasjoner, en video eller bibliografi fra bedriften/organisasjonen?
- Har du noe spesiell musikk eller lyd som du ønsker skal representere bedriften/organisasjonen din?
- nsker du å ha mulighet til å skrive ut informasjoner eller grafikk fra Web-sidene dine ?
- Er Web-side presentasjonen eller CD presentasjonen din laget for salg, promovering , marketing,læring eller annet?
- Har firmaet idag en Internett standard eller en standard som vil ha innflytelse på designet?
- Har du noen spesielle farger som du ønsker at skal representere bedriften/organisasjonen din? Må vi bruke akkurat firmaets farger eller kan vi manipulere litt med fargene? (Grunnleggende farge sammensetning)
- Hvilket tidsaspekt forutsettes for å få informasjon til Web-Siten? (Ny informasjon må muligens bli skrevet om firmaet avhengig av hva som allerede er online. Vi vil kunne gi råd om hva som er godt Web-Site stoff for å inkludere.)
- Hva slags informasjoner ønsker du på Web Siten ? (Sett opp hovedområder, under områder som du på det nåværende tidspunkt ser.)
- Målgruppene for Web Siten?
- Hvis en Web-Site allerede er online finnes det da noen aktuelle statistikker for denne?
- Kjenner du til noen bruker demografi data? (alderen på de som er online, hvor mye de er online, kvinneandel, andelen menn etc.)
- Hvem er dine nåværende kunder . Noen opplysninger om kjøpsadferd etc?
- Hvem ønsker du å nå med produktet/tjenestene? (dagens eller morgendagens kunder, eller begge?)
- Vil konfedensialiteten være høy vedrørende produktene/tjenestene? (Risikoen for informasjons lekkasje etc.)
6 |
Katalog Design |
- Har dere i dag en eksisterende trykket katalog?
- Hvis dette er tilfelle må vi følge dennes struktur eksplisitt?
- Har firmaet/organisasjonen alle produktene i katalogen inne i en database? Hvis dette er tilfelle hva slags database ?
- Har du noen formening om teknologi bruk for dette prosjektet (for eksempel 3D animasjon, databaser, etc)
- Hvordan ønsker du at katalogen skal se ut eller hvordan ønsker du at den skal virke?
- Vil katalogen blir forandret i løpet av året? (nye tilføyelser, strykninger etc.)
- Har du fotografier av nåværende produkter som er i katalogen?
- Har du noen illustrasjoner av nåværende produkter . Hvis dette er tilfelle hvilket format?
- Hvis svaret er ja på de to siste spørsmålene, har du copyright klarering på på noen eller alle fotoene?
7 |
Markedsføring |
- Vi har i dag vårt eget Internet intelligence /markedsførings team. Ønsker du at den/de skal arbeide nært med dere med en kunde/brukerundersøkelse mht. web løsningen?
- Har dere utført noen markedsundersøkelser for å se om web-løsninger/ e-commerce løsninger kan være aktuell og lukurativt for dere?
8 |
Web-hotell leverandør |
- Hvilket selskap er i dag Web hotel (er gjestgiver) for nåværende Web Site? (hvis dere har en?)
- Vurderer dere eventuelt å skifte leverandør av denne tjenesten?
- Støtter nåværende leverandør ny database integrasjonsteknikker som We would current , ASP etc.)
9 |
Nåværende leverandør informasjon |
- Er firmaet villig til å skifte host (leverandør) ? Og hvor langt er firmaet villig til å gå? (Kostnadene vil være avhengig av båndbredde og antall besøkende på Web-Siten pr. dag etc..)
Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:
VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992
Jan Vig
Daglig leder
__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com
Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING
Legg igjen en kommentar