• Kategorier

  • Arkiv

  • Mest populære innlegg og sider

Dine spørsmål som kunde

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 DSCF1341_gb

Kunnskapskilden

 

Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåking 

E-Business 

Internet Marketing Intelligence

Internett Marketing  

Web utviklingsprossen 

CD/Video utviklingsprossen 

Tips& Triks 

Linker

Kunnskapskilden – Tips & Triks

 

 UFFICIO_01

Tips & Triks

Dine spørsmål som kunde 

  • Generelle spørsmål om Internett
  • Spørsmål vedrørende kundene dine
  • Spørsmål vedrørende produktene/tjenestene
  • Spørsmål vedrørende Web site/CD-rom

 

Spørsmål som bør vurderes ved online presentasjon

 

Grunnregler på Internett

  • Planlegging
  • Promotering
  • Engasjere fagfolk
  • Lær av konkurrentene
  • Bestem målgrupper
  • Sparsom layout
  • Mulighetene for kommunikasjon
  • Oppdater sidene regelmessig
  • Bruk eget domenenavn
  • Vær fremtidsorientert

 

Promotering på Internett

  • Generelle råd om promotering
  • Definer målgruppe
  • Presenter deg
  • Tilby mange kontaktmuligheter via din Web site
  • Tilby «premier» for regelmessige besøk på Web siten
  • Bruk tekst som er lesbar og tydelig
  • God og tydelig navigasjonshjelp
  • Unngå ventetid
  • Enhetlig logo
  • Ikke bruk unødvendig lyd, bilder og animasjoner
  • Formidle det du har å tilby tydelig

 

Stimulere trafikken på Web siten din

  • Bruk søkemaskinene effektivt
  • Skriv en tittel på siden
  • Bruk nøkkelord
  • Skriv en beskrivelse av siden
  • Registrer siten i søkemaskiner
  • Be om link fra bransjeorganisasjoner til din Web site
  • Be om gjennsidig link
  • Be om linker fra SMB Web siter
  • Få tak i de besøkendes e-mail adresser og be om å få tillatelse til å sende dem oppdateringer
  • Publiser et e-mail nyhetsbrev
  • Installer en «signatur» i e-mail programmet
  • Promover Web siten i mailing lister og nyhetsgrupper
  • Annonsèr en konkurranse
  • Delta i en utveksling av bannere
  • Kjøp banner reklame på interessante Web siter
  • Leie av E-mail lister

 

Praktiske tips for ditt nettsted

  • Tips for å forbedre ditt nettsted, og øke trafikken
  • Registrer deg riktig i søkemotorene

Publisitet/promotering off line

  • Lage et online presse senter
  • Publiser bedriftens/organisasjonens pressemeldinger på Web siten
  • Inkluder et foto
  • Se det fra redaktørens synsvinkel
  • Bruk en interessant overskrift
  • Hold e-mail pressemeldinger kortfattet
  • Prøv å gi fra deg pressemeldinger på søndag
  • Vær klar over fordelaktige tidspunkt
  • Spør etter planlagte lederartikkler
  • Distribuer bedriftens/organisasjonens Web site på CD Rom
  • Prøv klistremerker på bil etc.
  • Skriv en ukentlig artikkel
  • Click Press Direct
  • Adresser for bedriftens/organisasjonens pressemelding
  • Online PR tjenester
  • Send pressemeldinger til folk som ønsker disse
  • En lett vei å sende fakser til aviser
  • Vis bedriftens/organisasjonens Web adresse over alt
  • Gjennomfør et seminar
  • Vær innovativ
  • Få folk til å betale dine reklamekostnader
  • Utvikle en gratis tjeneste for markedet
  • Gi ut pressemeldinger
  • Bruk tradisjonelle promoveringsmedia

 

En web reklameringssite

  • Innhold
  • Tilfør verdi for kunden
  • Design Web siten «riktig»
  • Vær sparsom med det siste innen teknologi
  • Få brukeren til å komme tilbake
  • Gjør Web siten din interaktiv
  • Ikke gjør deg avhengig av Web reklamering
  • Bruk av konsulenter

 

Public relations for å gjøre Web siten din kjent

  • Start tidlig med planleggingen
  • Undersøk alle potensielle PR plasser online og offline
  • Bli kjent med journalister
  • Bruk tid på og forbrede pressemeldinger og annen offentlig kommunikasjon
  • Lag et pressesenter på Web siten
  • Gjør PR orientert innhold tilgjengelig
  • Bruk nyhetsgrupper og mailinglister
  • Etabler og bygg relasjoner med media
  • Plukk ut forskjellige mediatyper
  • Bruk av andre media
  • Personifisering
  • Bruk av profesjonelle PR folk

 

Designregler

  • Bruk sidetittel
  • Benytt META-tags
  • Bruk nøkkelord
  • Nevn produktene/tjenestene på indekssiden
  • Bruk ikke «frames»
  • Lite grafikk
  • Stjel ikke ideer hos konkurrentene
  • Hver side en åpningsside
  • Tilby muligheter for å befri seg fra linker

 

 

Kunnskapskilden – Tips & Triks –
Dine spørsmål som kunde 

 

Spørsmål som Vig Consulting søker å avklare med kundene så tidlig i prosessen som mulig

 

Dette er en liste med noen av de spørsmål vi må stille for å få de informasjonene som vi trenger for å kunne gi deg det best mulige produkt og så profesjonell tjeneste som mulig.

 

1

Generelle spørsmål om Internett

  1. Hvem vil være din kontaktperson som vil samarbeide med Vig Consulting?
  2. Hvem er du? (Beskrivelse av firma/organisasjon)
  3. Hvem er dine medarbeidere? ( Er det viktig å dekke de?)
  4. Hva er bedriftens/organisasjonens historie? (Er det viktig å dekke den?)
  5. Hva er du mest stolt av vedrørende din bedrift/organisasjon?
  6. Hvor er du lokalisert?
  7. Hvilke strategiske mål har du? (Er det viktig å dekke de?)
  8. Hva slags type computere har bedriften/organisasjonen din?
  9. Besitter du egne laptop’er? Hvis så, hva slags?
  10. Har du en bedriftslogo eller slagord?
  11. Har du noen spesielle farger som du ønsker at skal representere bedriften/organisasjonen din?
  12. Har du noe spesiell musikk eller lyd som du ønsker skal representere bedriften/organisasjonen din?
  13. Har du noe spesiell grafikk eller symboler du ønsker å ha med?
  14. Har du bilder produktpresentasjoner, video, trykt reklame, avisannonser, en film fra bedriften/organisasjonen,

 

2

Spørsmål vedrørende kundene dine

  1. Hva ønsker dine kunder av din Web-site?
  2. Hva ønsker du at folk skal vite om deg og din bedrift/organisasjon?
  3. Hva slags image ønsker du å skape?
  4. Hvem er dine kunder? Kan du få referanser?
  5. Hvilke punkter er viktigst for deg å understreke? (service, kvalitet etc.)?
  6. Hvordan er dine nåværende kunders syn på bedriften/organisasjonen din?
  7. Hvordan tar du i dag kontakt med dine nåværende og potensielle kunder
    ( personlig, pr. telefon, katalog etc.)?

 

 

«The key challenge is to tailor communications
to each customer» 

 

 

 

3

Spørsmål vedrørende produktene/tjenestene

  1. Er bedriften/organisasjonen din en leder på sitt felt?
    (Hvordan – Hvorfor – Når?)
  2. Tilbyr du et unikt produkt eller en unik tjeneste etc?
  3. Hva tilbyr du? (salg – promovering – marketing – service?)
  4. Hva gjør deg forskjellig fra dine konkurrenter?

 

4

Spørsmål vedrørende Web site/CD-rom

  1. Hva vil du gjøre med din Web-site eller CD presentasjon eller med kombinasjonen?Hva ønsker du at kundene dine skal si om din Web site eller CD presentasjon?
  2. Hvilken informasjon ønsker du å gjøre tilgjengelig på Web siten eller på CD rom for kundene (potensielle som nåværende).
  3. Hva ønsker du at dine kunder skal huske om Web-siten din eller
    CD rom’en?
  4. Vil Web-siten eller CD rom’en bli vist – i bedriften – ute hos kundene – uavhengig av deg selv – eller vil den bli delt ut?
  5. Er Web-site presentasjonen eller CD rom presentasjonen din laget for salg, promovering , marketing, læring eller annet?
  6. Ønsker du å ha mulighet til å skrive ut informasjoner eller grafikk fra Web-siten din eller CD rom’en?

 

«If anything is certain, it is that change is certain. The world we are planning for today will not exist in this form tomorrow.»

Philip Crosby

 

5

Web Site Design

  1. Har du noe spesiell grafikk eller symboler du ønsker å ha med?
  2. Har du bilder, produktpresentasjoner, video, trykt reklame, avisannonser, publikasjoner, en video eller bibliografi  fra bedriften/organisasjonen?
  3. Har du noe spesiell musikk eller lyd som du ønsker skal representere bedriften/organisasjonen din?
  4. nsker du å ha mulighet til å skrive ut informasjoner eller grafikk fra Web-sidene dine ?
  5. Er Web-side presentasjonen eller CD presentasjonen din laget for salg, promovering , marketing,læring eller annet?
  6. Har firmaet idag en Internett standard eller en standard som vil ha innflytelse på designet?
  7. Har du noen spesielle farger som du ønsker at skal representere bedriften/organisasjonen din? Må vi bruke akkurat firmaets farger eller kan vi manipulere litt med fargene? (Grunnleggende farge sammensetning)
  8. Hvilket tidsaspekt forutsettes for å få informasjon til Web-Siten? (Ny informasjon må muligens bli skrevet om firmaet avhengig av hva som allerede er online. Vi vil kunne gi råd om hva som er godt Web-Site stoff for å inkludere.)
  9. Hva slags informasjoner ønsker du på Web Siten ? (Sett opp hovedområder, under områder som du på det nåværende tidspunkt ser.)
  10. Målgruppene for Web Siten?
  11. Hvis en Web-Site allerede er online finnes det da noen aktuelle statistikker for denne?
  12. Kjenner du til noen bruker demografi data? (alderen på de som er online, hvor mye de er online, kvinneandel, andelen menn etc.)
  13. Hvem er dine nåværende kunder . Noen opplysninger om kjøpsadferd etc?
  14. Hvem ønsker du å nå med produktet/tjenestene? (dagens eller morgendagens kunder, eller begge?)
  15. Vil konfedensialiteten være høy vedrørende produktene/tjenestene? (Risikoen for informasjons lekkasje etc.)

 

6

Katalog Design

  1. Har dere i dag en eksisterende trykket katalog?
  2. Hvis dette er tilfelle må vi følge dennes struktur eksplisitt?
  3. Har firmaet/organisasjonen alle produktene i katalogen inne i en database? Hvis dette er tilfelle hva slags database ?
  4. Har du noen formening om teknologi bruk for dette prosjektet (for eksempel  3D animasjon, databaser, etc)
  5. Hvordan ønsker du at katalogen skal se ut eller hvordan ønsker du at den skal virke?
  6. Vil katalogen blir forandret i løpet av året? (nye tilføyelser, strykninger etc.)
  7. Har du fotografier av nåværende produkter som er i katalogen?
  8. Har du noen illustrasjoner av nåværende produkter . Hvis dette er tilfelle hvilket format?
  9. Hvis svaret er ja på de to siste spørsmålene, har du copyright klarering på på noen eller alle fotoene?

 

7

Markedsføring

  1. Vi har i dag vårt eget Internet intelligence /markedsførings team. Ønsker du at den/de skal arbeide nært med dere med en kunde/brukerundersøkelse mht. web løsningen?
  2. Har dere utført noen markedsundersøkelser for å se om web-løsninger/ e-commerce løsninger kan være aktuell og lukurativt for dere?

 

 

8

Web-hotell leverandør

  1. Hvilket selskap er i dag Web hotel (er gjestgiver) for nåværende Web Site? (hvis dere har en?)
  2. Vurderer dere eventuelt å skifte leverandør av denne tjenesten?
  3. Støtter nåværende leverandør ny database integrasjonsteknikker som We would current , ASP etc.)

 

 

9

Nåværende leverandør informasjon

  1. Er firmaet villig til å skifte host (leverandør) ? Og hvor langt er firmaet villig til å gå?  (Kostnadene vil være avhengig av båndbredde og antall besøkende på Web-Siten pr. dag etc..)

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Legg igjen en kommentar