• Kategorier

  • Arkiv

  • Mest populære innlegg og sider

E-Business

 

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 

 

cohdra_100_5160

 

 

 

Tjenester – Tjenester

 

 cohdra100_0645

Tjenestene inkluderer :

 

Intelligence/Business Intelligence Interaktiv merkevarebygging Planlegging av Internet Strategi
Channel ManagementIntranett  Ekstranett Internett Produkter
CRM/1to1  Konsulent tjenester Programmering
Database dreven Web Site Kurs Sosiale Media
Data mining Målinger Text Mining/Den semantiske Web
E-Business Online Marketing  
Enterprise Risk Management Online learning  

 

 

Tjenester – Tjenester
E-Business

 

1

E-Business

 

Den digitale økonomien setter nye krav til et selskaps forretningsvirksomhet.
Internett vil i fremtiden utgjøre en dominerende kanal for elektronisk handel både på forbruker og ”business to business” markedet. De bedrifter som skal lykkes i en digital konkurransesituasjon vil være nødt til å ta i bruk nye kommunikasjon -og handelskanaler for å  skape varige konkurransefordeler og profitt.
Et Intra-/Ekstranett vil være en naturlig del av en e-business løsning. Det samme vil publiseringsløsninger, informasjonsportaler, business intelligence systemer, ERM(Enterprise Risk Management systemer og prosjektstyringssystemer være.

 

Å transformere nøkkelprosesser ved hjelp av Internett-teknologi

Nettet er i ferd med å endre alle aspekter ved våre liv, men det er ikke noe område som endres raskere enn forretningsdrift. Når selskaper tar i bruk Internett-teknologi i sine kjerneprosesser, begynner de virkelig å bli lønnsomme. I dag bruker små og store selskaper nettet til å kommunisere med sine samarbeidspartnere, til å koble seg opp mot deres datasystemer og til å drive handel.
Dette er e-business – der styrken og påliteligheten til tradisjonell informasjonsteknologi møter Internett.

Denne nye Web + IT-retningen smelter sammen standardene, enkelheten og tilknytningsmulighetene til Internett med de kjerneprosessene som er grunnlaget for forretningsdriften. De nye programmene er interaktive og transaksjonsintensive, og lar folk drive forretning på en mer meningsfyllt måte.

Verden endrer seg

En e-business er et selskap i konstant og kontinuerlig endring. For å klare overgangene må du huske to viktige ting:

  1. Start enkelt, men planlegg for rask vekst.
  2. Bygg på det du har

Det handler om forretning, ikke teknologi.

E-business handler ikke om å oppfinne virksomheten på nytt. Det handler om å strømlinjeforme eksisterende forretningsprosesser for å bedre effektiviteten, som igjen betyr at du har mer å tilby kundene – noe du ikke kan oppnå på andre måter, og som vil gi deg et klart overtak på konkurrentene.

Ekspertise du kan stole på

Enten du er i ferd med å ta de første skrittene eller du allerede er involvert i e-business, kreves det planlegging for å utnytte mulighetene — og det er her Vig Consulting kan hjelpe.

Vi har grundig forståelse for dine forretningsbehov, og kunnskaper og ressurser til å utvikle, ta i bruk og vedlikeholde høyverdige løsninger som kan innfri løftene og potensialet som ligger i E-business.

 

Vår E-Business Prosess 

Hvordan blir ditt selskap en e-business? Hvordan kan det å bli en e-business hjelpe deg å maksimere lønnsomheten til din IT-investering? Hvordan kan det hjelpe deg å redusere kostnadene og øke inntektene? Det er fire viktige områder eller stadier i denne prosessen:

 

  1. Transformere kjerneprosessene
  2. Bygge fleksible, utvidbare e-businessapplikasjoner
  3. Kjøre et skalerbart, tilgjengelig, sikkert miljø
  4. Øke kunnskap og informasjonsnivå gjennom e-business-systemer

 

Vi ser på disse fire stadiene under ett som e-business-syklusen.

Det er ikke noen streng rekkefølge eller hierarki i denne syklusen. Vellykkede e-businesses har forskjellige utgangspunkter.

Se videre vår prosess.

 

Bygge opp kundelojalitet gjennom bedre kundeservice 

Når du blir en e-business, får du et annet forhold til kundene. Styring av kundeforhold er et organiseringsprinsipp som fokuserer alle forretningsprosesser på kunden, enten du investerer i et Web-sted for transaksjoner eller samarbeider med partnere for å effektivisere produktleveranser.

 

E-business og CRM  

Styring av kundeforhold (eller Customer Relationship Management, CRM) innebærer at man støtter, driver utvikling med og holder på lønnsomme kunder.


Hvordan passer CRM inn i e-business?

Selvbetjening for kunder er et viktig begrep i e-business. Ved hjelp av analyser av kundens tidligere adferd kan en e-business tilpasse sine tilbud og forutsi kundenes ønsker og behov.

Å tilby kunden et godt selvbetjeningssystem innebærer å bearbeide eksisterende systemer for nettet (World Wide Web) og å sørge for sikker tilgang. Disse systemene vil gi kundene kontrollert tilgang til de dataene de trenger. Med andre ord styrer du ikke bare ditt eget forhold til kundene, du gir også kundene et verktøy til å styre sine forhold til deg.

Resultater

Ved hjelp av e-businessbaserte CRM-løsninger kan du

  • finne de riktige kundene
  • få lojale kunder
  • få mer fornøyde kunder
  • samarbeide nærmere med kundene
  • oppnå konkurransefordeler
  • øke lønnsomheten

 

 

 

E-business og E-handel   

Ingen aspekter ved e-business har fått mer oppmerksomhet enn elektronisk handel. Muligheten til å tilby varer og tjenester over nettet (World Wide Web) har hatt formidable virkninger i en rekke bransjer. Flybilletter for over 750 millioner dollar ble solgt over nettet i fjor, og meglere administrerer nå aktiva for over 200 milliarder dollar på nettkonti.

 

E-handelsprosessen omfatter blant annet

  • elektronisk presentasjon av varer og tjenester.
  • bestilling og avregning over nettet.
  • automatiserte kundekontoforespørsler.
  • betaling og transaksjonshåndtering over nettet.

 

 

Hvordan passer e-handel inn i e-business?

Her er noen eksempler på hvordan ditt selskap kan ta i bruk e-handelsstrategier med tanke på e-business:

  • Utvikle en dynamisk, databasedrevet nettkatalog.
  • Tilby bestilling over nettet ved sikker integrasjon med ordreregistreringssystemet.
  • Flytte statiske kontoutskriftsdata til en interaktiv nettbasert presentasjonstjener.
  • Godta elektroniske betalingsmetoder (kredittkort, EFT osv.) for handel og betaling av regninger.

Resultater

 

Ved hjelp av e-businessbaserte e-handelsløsninger kan selskaper

  • bedre fortjenestemarginene ved å redusere kostnadene
  • redusere kostnader forbundet med papirbaserte prosesser som porto, trykking og håndtering.
  • Redusere float ved hjelp av elektroniske overføringer/betalinger
  • gi kundene raskere og bedre service

 

 

E-business Intelligence    

 

 

Under arbeid

 

E-Business og Enterprise Risk Management (ERM)    

 

Under arbeid

 

Vig Consulting ønsker deg lykke til med din
e-business satsning og håper vi kan hjelpe deg videre på veien.

 

 

 

Tjenester

cohdra100_0645

 


Kurs

 

 

 

De fleste av våre kurs holdes i sammenheng med andre oppdrag vi har for våre kunder og tilpasses disse. Prisene på kursene vil derfor avhenge av oppdraget som helhet.

 


Produkter

wallet_150

Her tilbyr vi kjøp av bøkene Praktisk Enterprise Risk Management blant annet . For videre lesning se  www.risikoledelse.com

 

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Legg igjen en kommentar