• Kategorier

  • Arkiv

  • Mest populære innlegg og sider

Salg (e-handel )

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 DSCF1341_gb

Kunnskapskilden

 

Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåking 

E-Business 

Internet Marketing Intelligence

Internett Marketing  

Web utviklingsprossen 

CD/Video utviklingsprossen 

Tips& Triks 

Linker

Kunnskapskilden – Internett Marketing

 

cohdra_100_5150

 

Internett Marketing

Internett nivåer 

Internett målsettinger

Strategisk Internett Marketing

1to1 Marketing(CRM)

Muligheter Internett Marketing

Trusler Internett Marketing

Strategi

Markedsovervåking

Strategisk Internett marketing plan

 

Kunnskapskilden – Internett Marketing –
Muligheter – Salg (E-handel)

 

Endelig kan det tenkes at du vurderer å gjøre det mulig for kundene dine å kjøpe produkter/tjenester direkte fra Web-siten din.

Dette vil kun være fornuftig hvis du opererer på et marked med produkter/tjenester som sannsynligvis vil generere salg over Internett. Dette er en viktig sak. Til tross for alle de lovord som sies om Internett som en salgskanal er ikke alle produkt-/tjenestetyper velegnet for markedsplassen Internett.

 

1

Generere salg

Design Web-siten din  slik at potensielle kunder eller klienter som er interessert i dine produkter eller tjenester kan be om/forlange at du kontakter dem.

Gjør dette ved å publisere e-mail adressen din på Web-siten din og oppmuntre potensielle kunder til å kontakte deg på denne måten. Du trenger også å få med  postadressen din, faksnummeret, telefonnummeret og andre informasjoner. Mange bedrifter og organisasjoner glemmer disse elementene og forventer at alle ønsker å kontakte dem med e-mail. Husk å inkluder informasjon om område og landskoden slik at også folk fra andre land kan kontakte deg.

Hvis du bruker ett 800 nummer(grønt nummer) vær sikker på at du også publiserer ett direkte nummer for de som ringer utenfra Norge.

Du kan også inkludere et formular som tillater potensielle kunder i å indikere deres ønsker eller be deg om å gi ett tilbud. Husk at selv om en kunde ikke ønsker å kjøpe på Internett vil de informasjonene de finner online influere på deres kjøpsbeslutninger offline. Flere konsulentselskaper har funnet ut at ca. 90% av kundene med online tilknytning sier at online research vil være viktig for fremtidig kjøpsbeslutninger.

 

 

2

Selge produkter og tjenester på Internett

For det andre kan det tenkes at du vurderer å gi kundene adgang til å kjøpe produkter eller tjenester direkte fra Web-siten din ved hjelp av krypteringssikker kredittkort transaksjoner.

Det kan synes komplisert å gjøre dette, men faktumet er at det stadig har blitt lettere. Et stort antall av Internett og teknologibedrifter har utviklet tjenester som lett og effektivt bygger opp en «online butikk». Istedenfor å måtte kjøpe og konfigurere teknologien for å få dette til, bruker du de tjenestene de har gjort klart for deg. Som et resultat blir det enklere og enklere for bedriftene/organisasjonene å konstruere sikre online kredittkort transaksjoner.

 

The six most common mistakes companies make online:

1. Not taking the medium seriously
2. Trying to do everything for everyone
3. Technology for technology’s Sake
4. Take brochureware online
5. Have a product-/organization oriented Web Site
6. Taking yourself too seriously

 

3A

Salg (e-handel)

 

Du kan selge nye produkter/tjenester til nye markeder.

Du kan selge gamleprodukter/tjenester til nye markeder.

Du kan selge gamleprodukter/tjenester til nye internasjonale markeder.

Du kan selge produkter/tjenester som er vanskelig å selge gjennom tradisjonelle distribusjonsledd.

Du kan selge produkter/tjenester fra produktkatalogen din med bedre og mer utførlig beskrivelse enn det som er mulig i trykt form. Online kataloger har ubegrenset mengde med plass til å lage salgsbudskap som et svar på nesten alle spørsmål som en potensiell kunde kan komme opp med.

Du kan selge produkter/tjenester som normalt ikke passer inn i katalogen. Bedrifter med et bredt produkt-/tjenestespekter vil ikke være i stand til å beskrive alle produktene/tjenestene i en trykt katalog pga. prisen på trykkingen og utsendelsene. Disse kostnandene er minimale online slik at bedriftene kan vise og beskrive hele produkt-/tjenestespekteret slik de tror eller vet at kundene ønsker det.

Du kan raskt og lett distribuere tids-sensentive informasjoner om prisforandringer, salg og nye produkter/tjenester. E-mail er virtuell billig og fritt tilgjengelig slik at kommunikasjonen med potensielle kunder og nåværende kunder er lett.

Du kan teste utsalgspriser og produkter/tjenester. Informasjonen på Web siten kan oppdateres raskt og billig slik at bedriften kan teste mulige variabler.

Du kan snu om på forskjellige produkt-/tjenesteutforminger. Bedriften kan teste produkt-/tjenesteutvelgelser og skifte fremstillingen for alle slags tilskuere. F.eks. kan en som selger klær vise en side for unge gutter og en annen for faren, moren eller søsteren deres. Bedrifter som selger internasjonalt kan tilby produkter/tjenester som er avhengig av sesonger.

Du kan distribuere produkt/tjeneste informasjoner (nyheter, software, rapporter, finansielle informasjoner  elektronisk. Dette er mye billigere enn tradisjonell trykking og utsending.

Du kan gjennomføre salg direkte på Internett eller gjennom salgskontoret. Du har mulighet til å ta imot ordre på den måten som best møter dine egne behov og behovene til kundene.

 

3B

Salg (e-handel)

 

Du kan lede kundene inn i dine fysiske lokaler . Kodak selger ikke produkter på sidene sine, men henviser de til lokale forhandlere.

Du kan samle inn og distribuere internt salgspromoveringsmateriell for telemarkedsførere og til eksterne profesjonelle selgere. Folk som svarer på din reklame via e-mail lar deg få e-mail adressen når du korresponderer med de.

Du kan videre stimulere salgsprosessen ved å tilby mer innhold og demonstrasjoner. Internett tilbyr bedriften muligheten til å presentere så mye informasjon du ønsker for å avslutte en handel.

Du kan selge direkte over Internett, elle pr. telefon, post eller faks.

Du kan drive salg ved å tilby kuponger som kan innløses i bedriften/butikken. Web-siten kan inkludere kuponger for potensielle kunder som kan printes ut og innløses.

Du kan selge til målrettede segmenter med spesiell interesser. (f.eks.fisking, hagebruk og fritid)

Du kan selge til målrettede segmenter med livsstil interesser
( f.eks. barn, utdannelse og foreldre)

Du kan øke bedrift til bedrift salget. Mange bedrifter bruker Internett til å finne produkter og leverandører.

Du kan undervise kundene. Du kan bruke Web-siten din eller e-mail til å besørge potensielle kunder med bakgrunnsinformasjon som hjelper til med salget.

Du kan vise produkter/tjenester i aksjon med video og lyd. Potensielle kunder kan lære mer om produktet/tjenesten ved å se det/den i aksjon.

Du kan vise ved hjelp av kart og piler hvor bedriften holder til og hvordan den lettest nås.

Du kan håndtere katalogsalg mye mer effektivt. Det er selskaper som har lagt ut sin katalog utelukkende på Web-siten istedenfor å distribuere ut sine 250.000 trykte kataloger og eliminert 12 ansatte fordi Web-siten deres var så effektiv.

 

 

 

«If you don’t know who your online customers are, how can you possible build a Web site to accomodate them?»

David Siegel

 

3C

Argumenter for E-handel

Kundene får flere valg og slipper å være avhengig av en lokal forhandler.

Søketiden som en kunde bruker for å finne et produkt/tjeneste, kan reduseres.

Markedet utvides til et globalt marked, uten større investeringer eller ansettelser.

Internett  omfattende automatisering, for eksempel ved EDI, slik at menneskelige ressurser kan utnyttes bedre.

Internett kan gi økt respons på kundenes krav, for eksempel  on-demand-leveranser av informasjon eller underholdning.

 

 

«The customer is probably going to buy at whichever web site he happens to be on at the moment he actually makes the purchase decision. Value-added information can help ensure it is your web site

 

4

Globalt (internasjonalt) salg

Du kan selge produkter til et globalt publikum

Du kan danne og utvide merkevare identiteten.

Du kan annonsere etter folk online. Bedrifter som har gjort dette rapporterer at de finner bedre kvalifisert søkere på denne måten enn tradisjonelt.

Du kan distribuere rapporter til ansatte i utenlandsselskaper raskt via Intranettet

Du kan rette opp prislister raskt via e-mail eller oppdatere på Web siten din.

Du kan teste produkter/tjenester. Kundene kan laste ned nye versjoner med software verktøy eller første versjon av informasjons- baserte produkter som bøker , nyhetsbrev eller rapporter. Kundene kan da gi bedriften sin mening via formularer sent i mail.

 

«What is value-added information for your company may be the core business of another company

 

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Legg igjen en kommentar