Intelligence Resource (IR)
Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/
OmverdensOvervåking (OO)
Kunnskapskilden
Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåkingE-BusinessInternet Marketing IntelligenceInternett MarketingWeb utviklingsprossenCD/Video utviklingsprossenTips& TriksLinker |
Kunnskapskilden – Tips & Triks
Tips & Triks
Dine spørsmål som kunde
Spørsmål som bør vurderes ved online presentasjon
Grunnregler på Internett
Promotering på Internett
Stimulere trafikken på Web siten din
Praktiske tips for ditt nettsted
Publisitet/promotering off line
En web reklameringssite
Public relations for å gjøre Web siten din kjent
Designregler
|
Kunnskapskilden – Tips & Triks –
Grunnregler på Internett
1 |
Planlegging |
Internett presentasjon og elektronisk handel er jobben til bedriftens/organisasjonens leder eller markeds ansvarlig og ikke en IT avdeling. Definer mål på kort , mellomlang og lang sikt. Alle som har en hvis anelse om IT og Internett bør involveres. Selv om innholdet ofte er lite computer teknisk, forutsettes ofte en god teknisk forståelse.
2 |
Promotering |
Promoter Web-siden overalt. Web adressen bør vises over alt på fjernsyn, over radio, i aviser eller tidsskrifter, på trøyer, visittkort, på brosjyremateriell etc.
Gjør det klart at du og bedriften/organisasjonen din står fullt og helt bak reklameringen og ikke bare presenter dere etter prinsippet nå er også vi på Internett.
3 |
Engasjere fagfolk |
Internett presentasjon er ikke en ren teknisk oppgave Men til tross for det er det av stor betydning at en profesjonell realisering av e-butikken eller prestasjonen av Web-siten finner sted. Internett er teknisk ikke enkel. Sørg derfor at du har nødvendig fagkompetanse til rådighet når det gjelder online marketing og Internett teknologi.
4 |
Lær av konkurrentene |
En eller annen er alltid kommet lenger. Analyser hva de andre gjør og tenk på at det andre gjør ofte kan være mindre bra. Hvis du ikke finner noe å sammenligne med, kan du være den første. Da bør du i hverfall konsultere sammenlignbare bransjer. Lær av andres feil og forsøk ikke å gjøre hver erfaring selv
5 |
Bestem målgrupper |
Du kjenner sikkert dine målgrupper ut ifra vanlig reklamering. Men det skader ikke å analysere brosjyrer og annet markedsføringsmateriell på nytt med hensyn til målgruppe. På Internett kan det være lettere å unngå å skyte over mål. Muligens kunne det være ved reklamering i tradisjonelle media at definisjonen av målgruppe var for global(vid). Dvs. vurder ønsket målgruppe på nytt.
«Whenever you feel lost, ask your customers»
|
6 |
Sparsom layout |
Web-siter som har for mange bilder og for mye tekst er ikke alltid så populære blant brukerne. Java, «Realvideo» eller Shockwave f.eks. er lite attraktivt når vi tar hensyn til at de fleste brukere/kunder er tilknyttet Internett med et modem på 33.6 kBit og dermed må vente mer enn 30 sekunder.
7 |
Mulighetene for kommunikasjon |
Din egen e-mail adresse kan være vanskelig å finne. Derfor finnes det mange muligheter å lage enkle formularer og på denne måten lette mulighetene til å ta kontakt. Benytt gjestebøker, lister, diskusjonsfora. Forsøk ikke å be om for mange informasjoner fra brukeren. Vær glad for hver kontakt også hvis det «bare» er en e-mail adresse og ikke adressen til kunden.
8 |
Oppdater sidene regelmessig |
Den nyeste datoen gir brukeren informasjon om du tar dette alvorlig eller ikke. Vis at du tar dette alvorlig og at tilbudet ditt blir pleiet på samme måte som ved alle andre publikasjoner. Planlegg regelmessig en fullstendig gjennomgang og omarbeiding av Web-siten din. Tenk på at utviklingen på Internett går meget raskt og at ett år på Internett tilsvarer mer enn tre år i den virkelige verden.
9 |
Bruk eget domenenavn |
Eget domene navn er i dag ingen stor investering mer. Også hvis det ikke spiller noen rolle for søkemaskinene, tenk på at adressen bør være på hvert visittkort, hvert brevpapir etc. Det går lettest og letter designerens arbeid veldig hvis navnet er kort og fengende. Unngå en plassering under et «provide domene» (tilbyder domene)selv om tilbudet da er gunstigere, Innstiller tilbyderen sin virksomhet er det da ikke forbundet med noe problem å skifte. En server er lett å finne. Men hvis et domene hos en tilbyder går tapt som du er bundet til kan det ha store konsekvenser for mulighetene til å være til stede på Internett kortsiktig.
10 |
Vær fremtidsorientert |
Internett endrer seg stadig og i et høyt tempo. Det er internasjonalt og multi kulturelt. Ta hensyn til globaliseringen selv om du i dag først og fremst har rettet deg mot norskspråklige kunder. Videre bør du også tenke på lokale tilbud for ikke å miste kontakten med de trofaste kundene. Du bør erobre markedene aktivt og bygge ut forretninger via Internett strategisk. Internett er definitivt markedet for fremtiden.
Every business has:
|
Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:
VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992
Jan Vig
Daglig leder
__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com
Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING
Legg igjen en kommentar