• Kategorier

  • Arkiv

  • Mest populære innlegg og sider

Muligheter Internett Marketing

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 DSCF1341_gb

Kunnskapskilden

 

Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåking 

E-Business 

Internet Marketing Intelligence

Internett Marketing  

Web utviklingsprossen 

CD/Video utviklingsprossen 

Tips& Triks 

Linker

Kunnskapskilden – Internett Marketing

 

cohdra_100_5150

 

Internett Marketing

Internett nivåer 

Internett målsettinger

Strategisk Internett Marketing

1to1 Marketing(CRM)

Muligheter Internett Marketing

Trusler Internett Marketing

Strategi

Markedsovervåking

Strategisk Internett marketing plan

 

 

Kunnskapskilden – Internett Marketing –
Muligheter

Argumenter for å ha en Web Site

Internett marketing tilbyr på grunn av sine spesifikke egenskaper en rekke fordeler i forhold til tradisjonell marketing. Kunnskapene og riktig anvendelse av disse fordelene skaffer deg og bedriften/organisasjonen din et konkurransefortrinn.

 

1A

Generelle fordeler

Være i kontakt med brukere som ønsker å høre budskapet ditt. Du er interaktiv med de. De har valgt deg.

Du når et verdenspublikum. Folk fra hele verden kan lese informasjonen på siden din, avhengig av språk.

Du er tilstede 24 timer i døgnet, 7 dager i uken.

Du kan betjene et velstående marked. Alle rapporter viser at det er de med mer penger og høyere utdannelse som først og fremst er på nettet enn gjennomsnittsnordmannen, selv om mye er i ferd med å forandre seg.

Du betjener et marked som har søkt deg ut for å sammenligne produkter. Ulikt TV er Internett kundedrevet. Mulige kunder leser det du tilbyr av informasjoner om produktene/ tjenestene fordi de trenger å vite mer om tilbudet. Andre media kan ikke målrette budskapet på samme måte.

Du driver forretning med kundene når de er klare til å kjøpe. Kundene kommer til din Web site når de begynner kjøpsprosessen. Enten sammenligner de dine produkter med konkurrentene eller de har et ønske om å kjøpe direkte fra deg.

 

1B

Generelle fordeler

Lage spesialiserte salgsbudskap som appellerer til forskjellige typer av kunder ved å bruke deres unike slagord ved kjøp. Ved å ta i bruk fordelene ved hyperlinkede informasjoner som bilde, lyd og video kan du skape kundeorienterte salgspresentasjoner som influerer på forskjellige sanser og som appellerer til logikken, følelsen og fordelene. Kundene kan plukke ut den salgspresentasjonen og informasjon som de ønsker.

Du kan appellere til kunder som ikke liker salgsfolk som presser dem og som manipulerer dem. Kundene kan bruke Internett til å finner de produktene de trenger og bestille uten å frykte manipulering av aggressive selgere.

Du kan nyte lav inngangsbillett. Internett er mye billigere enn trykt materiell. Du har et ubegrenset område å beskrive og demonstrere hele ditt produktspekter eller tjenester på.

Du har lave leiekostnader i forhold til en butikk eller annen leie, kjøp av fasilliteter. Internett tjeneste tilbydere tar seg relativt lavt betalt i forhold til andre.

 

A customer-led company would first take a hard look at who its online customers are. Then it will provide special areas for the different customer groups. 

 

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Legg igjen en kommentar