Intelligence Resource (IR)
Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/
OmverdensOvervåking (OO)
Kunnskapskilden
Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåkingE-BusinessInternet Marketing IntelligenceInternett MarketingWeb utviklingsprossenCD/Video utviklingsprossenTips& TriksLinker |
Kunnskapskilden – Tips & Triks
Tips & Triks
Dine spørsmål som kunde
Spørsmål som bør vurderes ved online presentasjon
Grunnregler på Internett
Promotering på Internett
Stimulere trafikken på Web siten din
Praktiske tips for ditt nettsted
Publisitet/promotering off line
En web reklameringssite
Public relations for å gjøre Web siten din kjent
Designregler
|
Kunnskapskilden – Tips & Triks –
En web reklameringssite
1 |
Innhold |
Bare å plassere en elektronisk utgave av en trykt brosjyre på Web siten din er ikke nok. Gjør det klart for brukeren av Web siten din at den inneholder en mengde verdifull informasjon om bedriften din, produktene eller tjenestene, prisene dine, tilgjengelighet, interessante bransjer eller relatert informasjon og dessuten en oversikt over de spørsmål som oftest blir stilt. (Engelsk: FAQ=Frequently Asked Questions). Design innholdet med det for øye at du ønsker å påpeke at bedriften/organisasjonen din er sponsor av alle disse verdifulle tilleggsinformasjonene istedenfor å ha en Web site som gjenspeiler bedriftens/organisasjonens trykte brosjyre.
2 |
Tilfør verdi for kunden |
Inkluder linker til andre relevant Web siter, sørg for å gi informasjon som ikke er så lett å finne andre steder eller gi brukerne gratis software f.eks. Du kan også gruppere shareware eller freeware relatert til produktet eller bransjen din på en av sidene dine med mulighet til å laste det ned av brukeren.
«Page design sometimes gets the most attention. After all, with the current web browsers, you see only one page at a time. The site itself is never explicitly represented on the screen. But from a usability perspective, site design is more challenging and usually also more important than page design» Jacob Nielsen |
3 |
Design Web siten «riktig» |
Grafiske elementer bør være interessante og uvanlige, men må kunne lastes ned raskt. Web siten skal være lett å navigere i med klare veivalg slike som piler eller meny valg. Hvis du bruker en «image map»(dvs. et bilde med flere muligheter til å klikke deg videre) så glem ikke å sørg for å lage en alternativ vei å komme seg videre på for de som «browser» Weben med » bilde av». Det å kunne bestille produkter og tjenester skal være lett og sikkert.
4 |
Vær sparsom med det siste innen teknologi |
Du bør ha brukeren i tankene. Har din målgruppe det siste innen high-tech, dvs. mye internt minne i PC’en , ISDN linje for overføring etc. Hvis de ikke har det vær sparsom med multimedia elementer som video, animasjoner, lyd og bilder.
Except for the security needs, extranet design is closer to Internet design than to Intranet design. |
5 |
Få brukeren til å komme tilbake |
Pass på å hold Web siten din regelmessig oppdatert. Gi publikumet ditt en grunn til å komme tilbake for å se på Web siten din om og om igjen. Konkurranser eller gratis produkter/tjenester vil få de til å komme tilbake.
6 |
Gjør det enkelt å finne Web siten din |
Web siten din bør dukke opp i alle de store søkemaskinene. Et domene navn som f.eks.http://www.minbedrift.no ellerhttp://www.minbedrift.com gjør det dessuten lettere for brukerne å huske.
7 |
Støtt opp om Web siten med ekstern PR |
Web siten din kan ikke kun være avhengig av promovering på Internett. Din Web adresse bør også dukke opp over alt på kontorrekvisita, visittkort, trykt materiell etc. Du må promovere den like mye som du promoverer andre deler av forretningen din.
Your intranet and your external website are two different information spaces with two different sets of goals, users and technical constraints |
8 |
Gjør Web siten din interaktiv |
Gi publkumet ditt en mulighet til å kommunisere med deg via e-mail eller et spesielt formular for tilbakemeldinger. Du kan også bygge opp «chat områder», gi de av brukerne som ønsker det gratis og regelmessige nyhetsbrev. Du kan også lage nyhetsgrupper f.eks. som blir en del av innholdet på Web siten. Få kundene dine til å delta aktivt.
9 |
Ikke gjør deg avhengig av Web reklamering |
Web reklamering skal bare være en komponent av hele din promoveringsplan.
10 |
Bruk av konsulenter |
Det er en mengde av dyktige Web utviklingskonsulenter og Strategisk Internet Marketing konsulenter på markedet som forstår kulturen på Internett og som vet hva som virker og ikke virker og kostnadsmessig ligger ofte disse på et nivå som gjør de meget attraktive. Hvis din Web site ikke får den responsen eller trafikken som du ønsker kan vi i Vig Consulting være deg behjelpelig hvis du ikke har valgt oss tidligere. Før du engasjerer en konsulent spør etter referanser og eksempler på Web siter som vedkommende har laget eller samarbeidet om.
Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:
VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992
Jan Vig
Daglig leder
__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com
Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING
Legg igjen en kommentar