En web reklameringssite

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 DSCF1341_gb

Kunnskapskilden

 

Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåking 

E-Business 

Internet Marketing Intelligence

Internett Marketing  

Web utviklingsprossen 

CD/Video utviklingsprossen 

Tips& Triks 

Linker

Kunnskapskilden – Tips & Triks

 

 UFFICIO_01

Tips & Triks

Dine spørsmål som kunde 

  • Generelle spørsmål om Internett
  • Spørsmål vedrørende kundene dine
  • Spørsmål vedrørende produktene/tjenestene
  • Spørsmål vedrørende Web site/CD-rom

 

Spørsmål som bør vurderes ved online presentasjon

 

Grunnregler på Internett

  • Planlegging
  • Promotering
  • Engasjere fagfolk
  • Lær av konkurrentene
  • Bestem målgrupper
  • Sparsom layout
  • Mulighetene for kommunikasjon
  • Oppdater sidene regelmessig
  • Bruk eget domenenavn
  • Vær fremtidsorientert

 

Promotering på Internett

  • Generelle råd om promotering
  • Definer målgruppe
  • Presenter deg
  • Tilby mange kontaktmuligheter via din Web site
  • Tilby «premier» for regelmessige besøk på Web siten
  • Bruk tekst som er lesbar og tydelig
  • God og tydelig navigasjonshjelp
  • Unngå ventetid
  • Enhetlig logo
  • Ikke bruk unødvendig lyd, bilder og animasjoner
  • Formidle det du har å tilby tydelig

 

Stimulere trafikken på Web siten din

  • Bruk søkemaskinene effektivt
  • Skriv en tittel på siden
  • Bruk nøkkelord
  • Skriv en beskrivelse av siden
  • Registrer siten i søkemaskiner
  • Be om link fra bransjeorganisasjoner til din Web site
  • Be om gjennsidig link
  • Be om linker fra SMB Web siter
  • Få tak i de besøkendes e-mail adresser og be om å få tillatelse til å sende dem oppdateringer
  • Publiser et e-mail nyhetsbrev
  • Installer en «signatur» i e-mail programmet
  • Promover Web siten i mailing lister og nyhetsgrupper
  • Annonsèr en konkurranse
  • Delta i en utveksling av bannere
  • Kjøp banner reklame på interessante Web siter
  • Leie av E-mail lister

 

Praktiske tips for ditt nettsted

  • Tips for å forbedre ditt nettsted, og øke trafikken
  • Registrer deg riktig i søkemotorene

Publisitet/promotering off line

  • Lage et online presse senter
  • Publiser bedriftens/organisasjonens pressemeldinger på Web siten
  • Inkluder et foto
  • Se det fra redaktørens synsvinkel
  • Bruk en interessant overskrift
  • Hold e-mail pressemeldinger kortfattet
  • Prøv å gi fra deg pressemeldinger på søndag
  • Vær klar over fordelaktige tidspunkt
  • Spør etter planlagte lederartikkler
  • Distribuer bedriftens/organisasjonens Web site på CD Rom
  • Prøv klistremerker på bil etc.
  • Skriv en ukentlig artikkel
  • Click Press Direct
  • Adresser for bedriftens/organisasjonens pressemelding
  • Online PR tjenester
  • Send pressemeldinger til folk som ønsker disse
  • En lett vei å sende fakser til aviser
  • Vis bedriftens/organisasjonens Web adresse over alt
  • Gjennomfør et seminar
  • Vær innovativ
  • Få folk til å betale dine reklamekostnader
  • Utvikle en gratis tjeneste for markedet
  • Gi ut pressemeldinger
  • Bruk tradisjonelle promoveringsmedia

 

En web reklameringssite

  • Innhold
  • Tilfør verdi for kunden
  • Design Web siten «riktig»
  • Vær sparsom med det siste innen teknologi
  • Få brukeren til å komme tilbake
  • Gjør Web siten din interaktiv
  • Ikke gjør deg avhengig av Web reklamering
  • Bruk av konsulenter

 

Public relations for å gjøre Web siten din kjent

  • Start tidlig med planleggingen
  • Undersøk alle potensielle PR plasser online og offline
  • Bli kjent med journalister
  • Bruk tid på og forbrede pressemeldinger og annen offentlig kommunikasjon
  • Lag et pressesenter på Web siten
  • Gjør PR orientert innhold tilgjengelig
  • Bruk nyhetsgrupper og mailinglister
  • Etabler og bygg relasjoner med media
  • Plukk ut forskjellige mediatyper
  • Bruk av andre media
  • Personifisering
  • Bruk av profesjonelle PR folk

 

Designregler

  • Bruk sidetittel
  • Benytt META-tags
  • Bruk nøkkelord
  • Nevn produktene/tjenestene på indekssiden
  • Bruk ikke «frames»
  • Lite grafikk
  • Stjel ikke ideer hos konkurrentene
  • Hver side en åpningsside
  • Tilby muligheter for å befri seg fra linker

 

Kunnskapskilden – Tips & Triks –
En web reklameringssite

 

 

1

Innhold

 

Bare å plassere en elektronisk utgave av en trykt brosjyre på Web siten din er ikke nok. Gjør det klart for brukeren av Web siten din at den inneholder en mengde verdifull informasjon om bedriften din, produktene eller tjenestene, prisene dine, tilgjengelighet, interessante bransjer eller relatert informasjon og dessuten en oversikt over de spørsmål som oftest blir stilt. (Engelsk: FAQ=Frequently Asked Questions). Design innholdet med det for øye at du ønsker å påpeke at bedriften/organisasjonen din er sponsor av alle disse verdifulle tilleggsinformasjonene istedenfor å ha en Web site som gjenspeiler bedriftens/organisasjonens trykte brosjyre.

 

 

2

Tilfør verdi for kunden

 

Inkluder linker til andre relevant Web siter, sørg for å gi informasjon som ikke er så lett å finne andre steder eller gi brukerne gratis software f.eks. Du kan også gruppere shareware eller freeware relatert til produktet eller bransjen din på en av sidene dine med mulighet til å laste det ned av brukeren.

 

 

«Page design sometimes gets the most attention.
After all, with the current web browsers,
you see only one page at a time. The site itself is never explicitly represented on the screen.
But from a usability perspective,
site design is more challenging and usually
also more important than page design»
Jacob Nielsen
 

 

 

3

Design Web siten «riktig»

 

Grafiske elementer bør være interessante og uvanlige, men må kunne lastes ned raskt. Web siten skal være lett å navigere i med klare veivalg slike som piler eller meny valg. Hvis du bruker en «image map»(dvs. et bilde med flere muligheter til å klikke deg videre) så glem ikke å sørg for å lage en alternativ vei å komme seg videre på for de som «browser» Weben med » bilde av». Det å kunne bestille produkter og tjenester skal være lett og sikkert.

 

 

4

Vær sparsom med det siste innen teknologi

 

Du bør ha brukeren i tankene. Har din målgruppe det siste innen high-tech, dvs. mye internt minne i PC’en , ISDN linje for overføring etc. Hvis de ikke har det vær sparsom med multimedia elementer som video, animasjoner, lyd og bilder.

 

 

Except for the security needs, extranet design is closer to Internet design than to Intranet design. 

 

 

 

5

Få brukeren til å komme tilbake

 

Pass på å hold Web siten din regelmessig oppdatert. Gi publikumet ditt en grunn til å komme tilbake for å se på Web siten din om og om igjen. Konkurranser eller gratis produkter/tjenester vil få de til å komme tilbake.

 

 

6

Gjør det enkelt å finne Web siten din

 

Web siten din bør dukke opp i alle de store søkemaskinene. Et domene navn som f.eks.http://www.minbedrift.no ellerhttp://www.minbedrift.com gjør det dessuten lettere for brukerne å huske.

 

 

7

Støtt opp om Web siten med ekstern PR

 

Web siten din kan ikke kun være avhengig av promovering på Internett. Din Web adresse bør også dukke opp over alt på kontorrekvisita, visittkort, trykt materiell etc. Du må promovere den like mye som du promoverer andre deler av forretningen din.

 

 

Your intranet and your external website are two different information spaces with two different sets of goals, users and technical constraints 

 

 

 

8

Gjør  Web siten din interaktiv

 

Gi publkumet ditt en mulighet til å kommunisere med deg via e-mail eller et spesielt formular for tilbakemeldinger. Du kan også bygge opp «chat områder», gi de av brukerne som ønsker det gratis og regelmessige nyhetsbrev. Du kan også lage nyhetsgrupper f.eks. som blir en del av innholdet på Web siten. Få kundene dine til å delta aktivt.

 

 

9

Ikke gjør deg avhengig av Web reklamering

 

Web reklamering skal bare være en komponent av hele din promoveringsplan.

 

 

 

10

Bruk av konsulenter

 

Det er en mengde av dyktige Web utviklingskonsulenter og Strategisk Internet Marketing konsulenter på markedet som forstår kulturen på Internett og som vet hva som virker og ikke virker og kostnadsmessig ligger ofte disse på et nivå som gjør de meget attraktive. Hvis din Web site ikke får den responsen eller trafikken som du ønsker kan vi i Vig Consulting være deg behjelpelig hvis du ikke har valgt oss tidligere. Før du engasjerer en konsulent spør etter referanser og eksempler på Web siter som vedkommende har laget eller samarbeidet om.

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: