Intelligence Resource (IR)
Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/
OmverdensOvervåking (OO)
Kunnskapskilden
Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåkingE-BusinessInternet Marketing IntelligenceInternett MarketingWeb utviklingsprossenCD/Video utviklingsprossenTips& TriksLinker |
Kunnskapskilden – Tips & Triks
Tips & Triks
Dine spørsmål som kunde
Spørsmål som bør vurderes ved online presentasjon
Grunnregler på Internett
Promotering på Internett
Stimulere trafikken på Web siten din
Praktiske tips for ditt nettsted
Publisitet/promotering off line
En web reklameringssite
Public relations for å gjøre Web siten din kjent
Designregler
|
Kunnskapskilden – Tips & Triks –
Promotering på Internett
De følgende råd skal bidra til at Web siten blir et effektivt verktøy for interaktivitet, salg, presentasjon etc. Dessuten skal den gi de besøkende en følelse av velvære ved besøk. Kansje er du ikke helt fornøyd med antall besøkende på nettstedet ditt. Hva kan du gjøre for å stimulere trafikken? På bakgrunn av rådene nedenfor overprøv hva du har gjort til nå og hva du kan gjøre fremover.
1 |
Definer målgruppe |
Utseende og layout på Web-siten din skal være tilpasset målgruppen. Hvis kundekretsen er teknisk interessert bør utseende og layout være saklig og nøktern. Brukere som er opptatt av spill føler seg mer vell med Web-siter som er fargeglade og varierte med lyd, animasjon etc.
2 |
Presenter deg |
Det finnes sider som tilbyr alt av informasjon, bare ikke navnet på firmaet og adressen. Fullstendig navn, adresse og telefonnummer må være tilgjengelig på første side.
Adressen din på Web-siten er den viktigste informasjonen. Og en riktig adresse skaper tillit.
«Part of a successful Internet strategy is the integration of whole value chains within and between companies into one communication flow.« |
3 |
Tilby mange kontaktmuligheter via din Web site |
Hva enn en potensiell, tidligere eller nåværende kunde søker på Web-siten din la han/henne komme til ordet. Ha klart svarformularer, diskusjonsfora, lister. Du må kommunisere.
4 |
Tilby «premier» for regelmessige besøk på Web siten |
Kunngjør regelmessig nyheter og endringer. Aktualiser sidene hyppig. Tilby aksjoner.
5 |
Bruk tekst som er lesbar og tydelig |
Mange sider lider av å være vanskelig å lese. Hvis det er anstrengende å få med seg informasjoner vil selv ikke den beste informasjon ha noen virkning. Derfor ha ikke for mye på hver side.
|
6 |
God og tydelig navigasjonshjelp |
Ha en klar navigasjonsform. Det er ofte meget vanskelig på komplekse Web-sider å finne den ønskede informasjonen. Langsom overføringshastighet og store sider forhindrer ofte å klikke seg raskt igjennom. Den som etter 5 sider ikke har funnet det han/hun leter etter vil gi opp.
Det hjelper deg lite at egentlig var alle sidene for hånden. Bra er omfangsrike og komfortable søkefunksjoner.
7 |
Unngå ventetid |
Ta hensyn til den datamengde som overføres. Tenk på at den som «surfer» for første gang først må skaffe seg ett overblikk. Hvis enhver side har en riktig flott Java-Applet med 100kByte størrelse vil ingen ta seg tid til å lade dette ned i løpet av minutter. La tilleggstoff ligge på en egen side, slik at de spesielt interesserte kan hente dette der. Optimèr først og fremst den første siden og alle navigasjons- og oversiktsider med hensyn til størrelsen på den grafikken som lastes ned
8 |
Enhetlig logo |
Design alle sidene ut ifra en enhetlig og oversiktlig layout. Utvikle en basisdesign som gjelder for alle sidene og ut ifra konkret innhold er oversiktlig og tiltalende og som understøtter din Corporate Design.
9 |
Ikke bruk unødvendig lyd, bilder og animasjoner |
Ofte blir det forsøkt å vise de nyeste erfaringene I HTML-kunst. På denne måten bruker mange Web-siter i dag en bakgrunnslyd. Disse lydene er ofte ubrukelige og vitner mer om dumhet og at vedkommende ikke forstår håndverket sitt. Omkring halvparten av alle browsere på nettet kjenner ikke «taggen», og av den andre halvdelen av brukere med de riktige browserne har minst halvparten ikke noe lydkort og av de resterende 25% av surferne ergrer 90% seg over lyden som betales med verdifulle nedlastningstid. Det største antallet av brukere ergrer seg ennå mer for også her øker nedlastningstiden og de hører ikke noe.
10 |
Formidle det du har å tilby tydelig |
Design Web-siten din så klar at brukeren med en gang ser om hvem det handler og hva det handler om. Unngå en linke samling på Web-siten. Brukeren kan formode at de ikke kan regne med eget innhold. Overless ikke første side med bannerutvekslingsprogram. Forøvrig ta ikke tilbyderen av slike program for alvorlig mht. at «banneret» umiddelbart må være synlig. Lek heller ikke med blinkende bilder og informasjonsløse ting.
Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:
VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992
Jan Vig
Daglig leder
__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com
Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING
Legg igjen en kommentar