• Kategorier

  • Arkiv

  • Mest populære innlegg og sider

E-Business – Sjekkliste for E-Handelssystemet

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 DSCF1341_gb

Kunnskapskilden

 

Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåking 

E-Business 

Internet Marketing Intelligence

Internett Marketing  

Web utviklingsprossen 

CD/Video utviklingsprossen 

Tips& Triks 

Linker

 

Kunnskapskilden –  E-Business

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

E-Business – Nøkkelområder

E-Business – Sjekkliste Strategi


E-Business – Sjekkliste for IT Infrastrukturen


E-Business – Sjekkliste Innhold


E-Business – Sjekkliste for E-Handelssystemet


E-Business – Sjekkliste Marketing


E-Business – Sjekkliste Kundeservicesystemet
 

E-Business – Online Community

The E-Business, the E-Customer, their Relationship and Interactivity

 

 

KunnskapskildenE-Business –
Sjekkliste for E-handelssystemet

 

De fleste bedrifter/organisasjoner begynner sin Web eksistens mer som en brosjyrepresentasjon. Fokuset er på å bidra med informasjoner om bedriften/organisasjonen og produktene/tjenestene i håp om at disse informasjonene vil bidra til at kundene gjør forretninger med de via tradisjonelle kanaler.

Det neste trinnet i utviklingen av en e-Business er å bidra med kunde support og service og tillate kundene interaktivitet. Dette gjøres vanligvis ved hjelp av interaktive verktøy som tillater kundene å øke kunnskapen om bedriften/organisasjonen og dens produkter/tjenester og kanskje hjelpe de til å foreta en kjøpsbeslutning. Et eksempel kan være en aksjekurs grafisk fremstilt via en aksjemeglers Web-site. Men som i første eksempel må også her kunden gå offline for å fullføre transaksjonen.

En e-handelsløsning går et trinn videre. Målet med e-handelsløsningen er å tillate kundene å betjene seg selv og fullføre hele transaksjonen, fra start til ferdigstillelse uten å måtte gå offline.
Å oppnå suksess med e-handel krever forsiktig planlegging innen forskjellige nøkkelområder.

E-handel kan bli definert enkelt som det å kjøpe og selge varer og tjenester via Internett, spesielt via World Wide Web .

Målet med en e-handels Web-site er å tillate kundene og betjene seg selv og fullføre hele transaksjonen fra start til slutt uten å måtte gå offline.

For å selge over Internett må du bygge tillit. Dette gjøres best ved å :

1. Fortelle de besøkende hvem du er.
2. Vise til privacy policy.
3. Ha sikre transaksjoner.
4. Gjøre det lett for kundene å betale.

1

For å selge over Internett må du bygge opp tillit

Forsikrer du dine kunder om din troverdighet ved å gi lett tilgang til informasjoner om bedriften din?

Har du en privat policy og viser du denne strategisk sett på en bra måte på din Web-site?

Inkluderer ditt ordreformular SSL krypteringsteknologi for kryptere transaksjonsdata før den blir overført over Internett?

Aksepterer du Kreditt kort betaling? Aksepterer du også alternative betalings måter?

 

2

Enkle ordre formularer og handlekurv systemer

Hvis du tilbyr mer enn ti varer for salg via din e-handelsbutikk har du da ett handle system som tillater dine kunder å gå igjennom din online butikk og legge varer i handlekurven etter hvert?

 

3

Tips for å bygge en online butikk

Inkluderer online butikken:

Klare instrukser hvordan kundene skal bruke din e-handelsbutikk, spesielt hvis du har ett handlekurv system?

Klar beskrivelse av dine produkter/tjenester som fokuserer på fordeler ?

Klare bilder av all produktene med så liten filstørrelse som mulig for rask nedlastning?

Klar melding om hvilken valuta som blir brukt?

Klar melding om varen blir tilbudt med rabatt eller om det er andre bonuser involvert?

Linker til spesielle tilbud eller «best kjøp» fra din hovedside?

Klar melding om din policy for tilbakelevering og en eventuell tilbakebetaling? Er den meldingen lett tilgjengelig fra hver side for produktet er beskrevet?

Klar melding om postforsendelse og prisen for levering.

Klar melding om hvordan varene vil bli levert, når kundene kan forvente å få de levert og hva som må gjøres i tilfelle ordren ikke kommer stil rett tid?

Foretar du fortløpende bruker testing av din e-handelsbutikk med det for øye stadig å forbedre den?

 

4

Designe ordre formularet

Har du designet ordre formularet for å samle inn kundens betalings informasjon, postforsendelses informasjon, e-mail adresse, telefon og faks nummer?

 

«E-mal is a broad and inexpensive communication medium
that can be personalized, based on the digitized
information that the retailer has about the customer.
«
 

 

5

Hvordan akseptere kreditt kort

Hvis du utfører kredittkort transaksjoner offline f.eks ukentlig har du da etablert systemer for å verifisere gyldigheten på transaksjonen?

Trenger du å akseptere kreditt kort betaling i real time? Hvis dette er tilfelle tillater da din real-time betalings prosesseringsprosess service deg i å akseptere alle de viktigste kreditt kort?

 

6

Ordre prosessering og fulfilment

Sender du dine kunder en automatisk e-mail beskjed for å bekrefte at deres ordre er mottatt? Forklarer denne beskjeden hvordan og når varene vil bli levert?

Har du etablert et kostnadseffektivt ordre fulfillment system som vil forsikre seg om at kundene mottar varene de bestilte til rett tid og i rett tilstand?

 

«A customer does not care where one company ends and
another starts – he has got a need that he wants met.»
 

 

 

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Legg igjen en kommentar