• Kategorier

  • Arkiv

  • Mest populære innlegg og sider

Promotering

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 DSCF1341_gb

Kunnskapskilden

 

Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåking 

E-Business 

Internet Marketing Intelligence

Internett Marketing  

Web utviklingsprossen 

CD/Video utviklingsprossen 

Tips& Triks 

Linker

Kunnskapskilden – Internett Marketing

 

cohdra_100_5150

 

Internett Marketing

Internett nivåer 

Internett målsettinger

Strategisk Internett Marketing

1to1 Marketing(CRM)

Muligheter Internett Marketing

Trusler Internett Marketing

Strategi

Markedsovervåking

Strategisk Internett marketing plan

 

Kunnskapskilden – Internett Marketing –
Muligheter – Promotering

 

 

Promotering

 

1

Forbedre bedriftens/organisasjonens image

Å opprette en profesjonell image er en betydelig del av den mulighet som en bedrift/organisasjon har via Weben til å skaffe seg en profesjonell image på lik linje med de store bedriftene.

Du bør ikke undervurdere viktigheten av dette for markedsføringen av dine produkter og tjenester. Hvis en potensiell kunde ringer kontoret ditt og ønsker informasjoner om dine produkter/tjenester vil det være meget profesjonelt å kunne si: Har du sjekket opp vår Web-site?

I økende grad velger kundene å gjøre forretninger med bedrifter/organisasjoner som kan tilby transaksjoner elektronisk. Videre vil de velge å gjøre forretninger med de bedrifter/organisasjoner som demonstrerer teknologisk lederskap eller viser en profesjonell image online i jungelen av valgene på Internett.

 

 

2

Bygge troverdighet

Et annet strategisk mål bør være å bruke Web-siten din til å danne og øke troverdigheten din. Ikke bare skal du opptre profesjonelt online, men du skal også øke troverdigheten i kundenes øyne.

Du kan gjøre en mengde ting på Web siten din for å øke din troverdighet. En god strategi er å bruke Web siten din til gode attester fra kundene, kunders suksess historier eller detaljer om dine nåværende produkter/tjenester.

Noen ganger kan det også hjelpe å vise bilder av kontorene eller bygninger for å etablere din troverdighet og la kundene vite at du er «virkelig»

Når kundene besøker Web siten din har de ingen idé om hvorvidt du styrer din forretning hjemmefra eller har kontor et annet sted. Hvis du har en forretning eller andre profesjonelle fasiliteter prøv å vis dette via din Web side ved hjelp av bilder som kan gi bedriften/organisasjonen din mer troverdighet hos potensielle kunder.

En annen måte å øke din troverdighet på hos potensielle kunder er å tilby eksempler på dine produkter/ tjenester online.

Naturligvis vil suksessen med denne strategien være avhengig av det produktet eller tjenesten du tilbyr. Noen produkter/tjenester vil ha mer suksess enn andre.

 

3

Støtte opp om andre media kampanjer

La oss innse at å kjøpe reklame i
tv , i aviser eller i tidsskrifter er dyrt. Ikke bare det, men du får en begrenset mengde av tid eller plass til å kommunisere budskapet ditt effektivt.

Hvis du har en Web-site kan du gi potensielle kunder en mulighet til umiddelbart å få mer informasjon om bedriften/organisasjonen din med en gang du har oppnådd å få deres oppmerksomhet i noen andre medier.

Følgelig hvis du bruker tradisjonelle media bør du vurdere en strategi som integrerer dine online marketingaktiviteter sammen med din reklamering.

 

» A management-led company relies on management’s vision to set the course. A customer-led company is completely aligned with customers groups, both internally and externally.»

David Siegel

 

4

Oppmuntre til brosjyreforespørsler

Som en bedrifts/organisasjons eier har du sannsynligvis allerede noen trykte brosjyrer. Du vil fortsette med å forberede og distribuere slike brosjyrer langt inn i fremtiden. Husk at Internett kan øke, men ikke ubetinget erstatte andre tradisjonelle marketingmetoder.

Uten å ta hensyn til i hvilken utstrekning du legger inn informasjoner på Web-siten din, vil du finne ut at mange kunder fremdeles ønsker en trykt brosjyre. Dette er kanskje på grunn av at de fremdeles ønsker noe som de kan røre som en forsikring på at de driver forretning med en virkelig tradisjonell bedrift. Følgelig er det fornuftig å la kundene få adgang til å forlange kopier av dine papirbaserte brosjyrer.

Du kan distribuere materiell billig. Du sparer et betydelig beløp ved å kunne styre kundene til Websiten istedenfor å sende ut materiell. Du vil dessuten nå et helt annet publikum.

Du kan lage  målrettet materiell. Sidene kan bli laget slik at kunder som er interessert i visse produkter/tjenester kan få helt målrettet informasjon.

Du kan lage målretted materiell mer økonomisk. Online brosjyrer er billigere å produsere enn trykte versjoner, slik at bedriften kan lage sider klart rettet mot et bestemt markedssegment.

 

 

«A customer-led company fosters loyalty through relationships»
Everyone in the company is responsible for the customer’s experience.»

David Siegel

 

 

5

Publisitet

Du kan bygge opp relasjonene med reportere ved å svare på deres online forespørsler, sende informasjon raskt via e-mail og skreddersy beskjeder til hver enkelt journalists behov.

Du kan bygge ut relasjonene med ansatte, aksjonærer, lokale forretningsforbindelser etc. ved å sende de pressemeldinger, finansiell status og vareprøver.

Du kan gi journalister og kunder meldinger om ny policy. E-mail er en rask og effektiv metode til å distribuere informasjon.

Du kan distribuere presse materiell billig til reportere, ansatte , aksjonærer og selgere.

Pressemateriell vedrørende lager og distribusjon kan lastes ned fra Internett av reportere og forskjellige andre interessenter.

Du kan stimulere munn til munn propaganda for å selge produkter eller skape blest om selskapet ditt.

Du kan løse kriser. Profesjonell kommunisering ved å sende e-mail til pressen og aksjonærer av informasjoner som er  presentert på Web siten og som lagres i data bibliotek.

Strippe gal informasjon. Ved å iaktta og delta i nyhetsgrupper og mailinglister, kan bedriftens representanter møte gal eller uriktig informasjon umiddelbart.

Du kan holde pressekonferanser og årlige møter online for reportere eller aksjonærer, ansatte eller andre. Folk som ikke kan reise for å delta i møter kan se møtet dekket online. Hvis møtet blir tatt opp på video eller bånd kan de enten både se og høre online eller bare lytte.

 

 

«Why don’t film studios let the film-viewing public create
the Web sites’ content?
«
 

6

Distribuere informasjon som skifter ofte

 

En av Internett’s største fordeler er «umiddelbart» eller straks.

Anta at du ønsker å forandre priser – ikke en uvanlig foreteelse i dagens raskt skiftende økonomi. Du kan kommunisere slike informasjoner øyeblikkelig på Web siten din. Andre former for kommunikasjon slik som faks eller post er med sikkerhet mye dyrere og i mange tilfeller langsommere.

 

«A customer-led company listens to its customers strategically.»

David Siegel 

 

 

 

Public Relations (PR)

Mange av journalistene er på Internett så det virker hensiktsmessig å bruke Internett som et verktøy til å bygge ut de offentlige relasjonene.

 

1

Nå ut til media

 

Internett er en utmerket måte å bygge nettverk med media.

Du kan bruk Web-siten til aviser, tidsskrifter, radio og tv stasjoner til å finne e-mail adresser og kontakt navn på redaktører og annet viktig personell.

Journalister er ofte mer interessert i å svare på e-mail kommunikasjon enn de er til telefonsamtaler de egentlig ikke ønsker. Å sende dem en pressemelding via e-mail kan ofte være en mer effektiv måte å få markedsført bedriften og få pressedekning.

Du bør finne ut og styre budskapet ditt målrettet mot de journalistene som skriver om Internett innen din bransje.

F.eks. hvis du er innen reiselivsnæringen og du ønsker publisitet om din bedrifts nye Web-site prøv å kontakt journalister som dekker reiseliv og som har spesialisert seg på å skrive om teknologien eller Internett i tidsskrifter eller aviser og i publikasjoner som har spesialisert seg på reiseliv.

Tenk på at ett av de mest effektive kildene for publisitet for bedriften/organisasjonen din , og som ofte blir oversett, er din lokale avis. Mange lokale aviser har en Web-site og mange av dem publiserer noe av innholdet online. For en liste med aviser besøk Kvasir eller Startsiden.

 

«The transition from a management-led to a customer-led structure eliminates the communication bottleneck between employees and customers.»

David Siegel

 

 

2

Tillat media å nå deg

Mange journalister bruker Internett til å skaffe informasjoner til det de skriver. Derfor bør du vurdere å etablere et «presse senter» eller noe lignende på Web siten din. Målet er å vise til presseomtale og bakgrunnsinformasjon som kan være av nytte for journalister som besøker Web siten din. Denne typen av materiell vil ikke bare tjene til å hjelpe journalistene, men også gi verdifull informasjon til potensielle kunder som muligens vil besøke Web siten din for å sjekke ut hva ditt bedrift står for.

 

A customer-led company asks big questions:
What business should we be in?
Who are our core customers?
Should we build products or services?
Can we reorganize internally to serve the new, more demanding customers?

Customer-led companies bring their customers into the long-range planning process.

 

 

Reklamering

 

1A

Reklamering

Du kan teste reklame. På grunn av lave kostnader med å oppdatere informasjon kan bedriften teste sine reklameringer og alle faktorer som involveres i salgsprosessen.

Du kan teste priser.

Du kan teste overskrifter.

Du kan teste tilbud

Du kan måle respons. Hver aksjon på Internett kan registreres slik at bedriften kan iaktta hver kundes beslutningsprosess.

Du kan teste for å bestemme hvorfor potensielle kunder ikke kjøper.

Du kan integrere reklamesalg med andre media (f.eks. DM, postkort, TV og trykt reklame). Mange bedrifter printer sine Internett og e-mail adresser på reklame i andre media.

Du kan levere mer informasjon online til potensielle kunder som har blitt tiltrukket av reklame i andre media. Med en gang potensielle kunder blir tiltrukket til en Web site kan bedriften presentere mer informasjon enn det som kunne presenteres i trykte media eller som løper på TV.

Du kan generer inntekter fra å selge reklameplass på Web-siten din.

Du kan bygge opp mailing lister med kjøpere og danne langsiktige relasjoner med disse.

 

«Why don’t film studios let the film-viewing public create the Web sites’ content?«

 

1B

Reklamering

En mulighet til å være i forkant i forhold til konkurrentene i å benytte nye markedsføringskanaler.

Nå nye kundegrupper (unge vokser opp med Internett).

Å reklamere på Internett er en lite kostbar metode i forhold til å reklamere i tradisjonelle media.

Å reklamere på Internett er målbart.

Online reklamering skaper muligheter for direkte interaksjon og feedback på Internett.

Konkurranser på Internett med premier.

Bedriften kan implementere en Intenett reklamekampanje på mye mindre tid en det som tradisjonelt forlanges gjennom tradisjonelle media

Store muligheter for å få med mye mer produktinformasjon. På en Web-site kan du tilby så mye informasjon du vil.

Det er mulig å levere meldinger over Web-siten til en meget spesifikk målgruppe( f.eks.barn, eldre)

Din Internett reklamering er ikke nødvendig basert på åpningstidene. I tillegg er ikke reklamen tidsbegrenset. Å lagre materiell på Weben er veldig billig sammenlignet med å arkivere informasjon via tradisjonelle metoder.

 

 

«A customer-led company fosters loyalty through relationships»
Everyone in the company is responsible for the customer’s experience.»

David Siegel

 

 

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Legg igjen en kommentar