Strategi

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 DSCF1341_gb

Kunnskapskilden

 

Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåking 

E-Business 

Internet Marketing Intelligence

Internett Marketing  

Web utviklingsprossen 

CD/Video utviklingsprossen 

Tips& Triks 

Linker

Kunnskapskilden – Internett Marketing

 

cohdra_100_5150

 

Internett Marketing

Internett nivåer 

Internett målsettinger

Strategisk Internett Marketing

1to1 Marketing(CRM)

Muligheter Internett Marketing

Trusler Internett Marketing

Strategi

Markedsovervåking

Strategisk Internett marketing plan

 

 

Kunnskapskilden – Internett Marketing –
Strategi

 

Fokuser og tenk strategisk og vær realistisk


Riktignok gjelder de muligheter og trusler som vi har nevnt prinsipielt for alle bransjer og alle markeder. Intensiteten av de virkninger som online representasjon har varierer derimot sterkt.
Både når det gjelder bransje som primære kundesegmenter.

Konsulenter og iakttakere av Internett er prinsipielt enig om følgende:

  • Bedrift  til Bedriftsmarkedet av e-handel vil dominere utviklingen på kort og mellomlang sikt. Dette målt etter forretningsvolum av de varer/tjenester som handles og de transaksjoner som avvikles.
  • Bedrift til Konsumentmarkedet utvikler seg, likeledes målt etter omsetningsvolum, langsommere og vokser først til et anseelig volum i løpet av de neste årene. Dessuten vil konsumentområdet målt i antall tilganger, altså brukere snart nå en smertegrense, hvis ikke tilsvarende komfortable alternative tilleggsapparater tilkobles. To konsepter som er på tale i denne retningen er:
    – nettcomputere (NC) og
    – integrasjon av PC og apparater fra underholdningselektronikk,
    f.eks. fjernsyn med Internett mulighet.

  • Utviklingen innen forskjellige bransjer vil foregå med svært ulik hurtighet.

Det er dermed klart at det er helt nødvendig og aktuelt for bedriften/organisasjonen å iaktta nøye utviklingen sett utfra egen situasjon og egen bransje og deretter vurdere realistisk de muligheter og trusler dette betyr.

Vær dessuten spesielt fokusert på dine strategiske mål med Internett initiativene dine. Det er altfor lett å gå seg vill i alt det som skjer av saker og ting på eller om Internett og dermed miste fokus.

Du må konsentrere deg om å forsikre deg om at du bruker denne fortreffelige teknologien og kommunikasjonskanalen til å hjelpe deg til å oppnå noen av de nøkkel strategirollene med Internett som vi har beskrevet.

Hva skal du gjøre? Vi foreslår at du setter deg ned med papir og blyant og klart identifiserer den strategiske rollen som Internett vil ha for din bedrift/organisasjon alt basert på de råd du har fått eller får her på vår Web-site og/eller tar direkte kontakt med Vig Consulting for nærmere felles samarbeid.

«The key challenge is to tailor communications to each customer 

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: