Hva er BI og hvorfor Business Intelligence(Overvåking av omverdenen)?

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 

 

UFFICIO_02

Om

 

 

 

 

cohdra_100_8833

 

 

Den som tar utgangspunkt i gårsdagen
for å gjøre noe med morgendagen,
tilhører raskt fortiden.

 

 

Hva er Intelligence (Business Intelligens)?

 

 

«Intelligence»/»Business  Intelligence»/»Omverdensovevåking» 

 

«Competetive Intelligence»):

Omverdensovervåking er etterretning tilpasset næringslivet. det er en systematisk og kontinuerlig prosess som på lovlig og etisk forsvarlig måte benyttes til å samle etterretning om definerte mål, som kunder, konkurrenter, personer, teknologi, markeder, trender osv.

 

Konkurrentovervåking(«Competetive Intelligence»):

Etterretnings innsamling med fokus på konkurrenter

 

Markedsovervåking («Market Intelligence»):

Etterretnings innsamling med fokus på markedet, kunder, trender etc.

 

Teknologiovervåking («Technology intelligence» ) :

Etterretnings innsamling med fokus på å  identifisere og utnytte den teknologiske utviklingen og dens nyutvinninger(innovasjoner)

 

Økonomisk etteretning («Economic Intelligence»):

 Avdekke økonomisk informasjon som har økonomisk verdi ved hjelp av lovlige metoder

 

Industriell etteretning :

Tilsvarer økonomisk etterretning, men benyttes gjerne om bedriftsnivå.

 

Økonomisk spionasje:

Økonomisk/industriell etterretning som foretas ved hjelp av ulovlige midler

 

Industrispionasje («Industrial espionage»):

Økonomisk/industriell etterretning der den informasjonen som søkes ulovlig avdekkes, er av varig teknisk eller organisatorisk art.

 

 

 

Hvorfor Intelligence – Business Intelligence (Omverdensovervåking) ?

 

 

 

Om firmaet Vig Consulting

 

 

Rådgivning innen Strategi, e-Business, Strategisk Internet Marketing ,CRM, Web utvikling, Enterprise Risk Management, Internet Marketing Intelligence, Intelligence og Business Intelligence.

 

 

 

 

 

Vig Consulting,  ble stiftet i 1996. Selskapets virksomhet var på den tiden hovedsakelig knyttet til organisasjonsutvikling og personalutvikling. Deltakelse i annen virksom utgjorde etter hvert også en vesentlig del av virksomheten.  På begynnelsen av 1999 gikk virksomheten gradvis over i ren internett rådgivning gjennom selskapet 1to1 Scandinavia AS.    I dag utgjør rådgivningstjenester og kursvirksomhet innen helhetlig og integrert  risikoledelse (Enterprise Risk Management – ERM) og Omverdensovervåking  (Intelligence/Business Intelligence)  og Internet Marketing Intelligence samt deltakelse i andre virksomheter selskapets hovedsatsingsområde. Med utgangpunkt i våre etiske verdier i forhold til våre omgivelser og våre samarbeidspartnere er det selskapets målsetning å bygge verdier for sine kunder, seg selv og andre samarbeidspartnere.

Vig Consulting veileder og hjelpe individer og selskaper til å oppnå varige konkurransefordeler, teknologisk forsprang og en lojal og profitabel kundemasse. Dette ved bruk av kundetilpassede produkter og tjenester innen strategi , prosjektledelse, e-business, knowledge management,CRM, Internett Marketing, Business Intelligence og Web utvikling,markedsplanlegging, markedsinnsikt og Enterprise Risk Management.

 

Min ambisjon er å gjøre det som er annerledes.

 

Vi har som oppgave å få til de forandringer andre snakker om, og å få våre kunder til å styrke sin konkurranseevne og lønnsomhet og virkeliggjøre sine visjoner.
Vi ønsker å arbeide med visjonære ledere som forstår at nåtiden ikke definerer fremtiden og som derfor innser nødvendigheten av forandring for å oppnå fremtidig suksess.

 

 

 

Vig Consulting sin målsetting

 

 

Vår målsetting er å gi tips til alle bedrifter om hvordan de skal selge og markedsføre sine produkter eller tjenester mer effektivt ved hjelp av Internett og som et supplement til andre salgs- og markedsføringskanaler.

 

Vi fokuserer på en Internett Marketing strategi som kan bli gjennomført iht. de begrensede budsjettressurser som ofte er typisk for små og mellomstore bedrifter.

 

 

 

 

 

 

Vig Consulting tilbyr rådgivning når det gjelder: 

  • Internett som salgs- og markedsføringskanal.
  • Integrering av salg og markedsføring på Internett med bedriftens tradisjonelle salgs- og markedsføringsmetoder.
  • Hvordan utvikle en Internet Marketing plan.
  • Markedsundersøkelser via Internett (primær data/ sekundær data).
  • Business Intelligence (overvåking av omverdenen).
  • Kombinering av Internett reklamering med tradisjonell reklamering.
  • Salg over Internett.
  • Ny teknologi og deres innvirkning på salg og markedsføring via Internett.
  • Kvantitative og kvalitative målinger av resultatet.
  • CRM løsninger.
  • e-Business og Web utvikling.
  • Enterprise Risk Management

 

 

 

 

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: