• Kategorier

  • Arkiv

  • Mest sette innlegg & sider

  • Reklamer

E-Business – Nøkkelområder

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 DSCF1341_gb

Kunnskapskilden

 

Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåking 

E-Business 

Internet Marketing Intelligence

Internett Marketing  

Web utviklingsprossen 

CD/Video utviklingsprossen 

Tips& Triks 

Linker

 

Kunnskapskilden –  E-Business

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

E-Business – Nøkkelområder

E-Business – Sjekkliste Strategi


E-Business – Sjekkliste for IT Infrastrukturen


E-Business – Sjekkliste Innhold


E-Business – Sjekkliste for E-Handelssystemet


E-Business – Sjekkliste Marketing


E-Business – Sjekkliste Kundeservicesystemet
 

E-Business – Online Community

The E-Business, the E-Customer, their Relationship and Interactivity

 

 

KunnskapskildenE-Business –
Nøkkelområder

De fleste bedrifter/organisasjoner begynner sin Web eksistens mer som en brosjyrepresentasjon. Fokuset er på å bidra med informasjoner om bedriften/organisasjonen og produktene/tjenestene i håp om at disse informasjonene vil bidra til at kundene gjør forretninger med de via tradisjonelle kanaler.

Det neste trinnet i utviklingen av en e-Business er å bidra med kunde support og service og tillate kundene interaktivitet. Dette gjøres vanligvis ved hjelp av interaktive verktøy som tillater kundene å øke kunnskapen om bedriften/organisasjonen og dens produkter/tjenester og kanskje hjelpe de til å foreta en kjøpsbeslutning. Et eksempel kan være en aksjekurs grafisk fremstilt via en aksjemeglers Web-site. Men som i første eksempel må også her kunden gå offline for å fullføre transaksjonen.

En e-handelsløsning går et trinn videre. Målet med e-handelsløsningen er å tillate kundene å betjene seg selv og fullføre hele transaksjonen, fra start til ferdigstillelse uten å måtte gå offline.
Å oppnå suksess med e-handel krever forsiktig planlegging innen forskjellige nøkkelområder.

Bedrifter som vil ha suksess i den nye nettverksøkonomien vil bli de som søker å forstå det nye mediet og som planlegger innen følgende nøkkelområder.

 

1

Strategi

Det er ytterst viktig å vite hva du ønsker å investere i e-handel og hva du håper å oppnå. Du trenger å sette realistiske mål når det gjelder «return on Investment». Du bør ha en målsetting om å utvikle en effektiv Web-site som løser spesielle problemer og sørger for å gi dine kunder unik verdi. Dette vil si å identifisere behovene til dinel segmenter og utvikle en Web basert løsning for å møte disse behov

 

2

IT infrastruktur

Du vil trenge å ta en avgjørelse av hvilke aspekter av din IT infrastruktur du ønsker å «outsource» og hvilken deler du ønsker å beholde i bedriften. Du trenger å forsikre deg om at din Web-site er «hosted» på en rask og pålitelig server med en rask og robust tilkobling til Internett. Det viktigste er dessuten at du bestemmer deg for hvordan du vil integrere din e-handels Web-site med resten av dine forretningsmessige informasjonssystemer.

 

3

Design

Brukervennligheten til din Web-site vil være nøkkelfaktoren i å bestemme hvorvidt du vil oppnå suksess innen e-handel. Designen på din Web-site’s interface vil virke inn på brukernes(kundenes) ønske og besluttsomhet i å gjøre forretninger med deg og komme tilbake igjen.

 

4

Innhold

Det kreves en kombinasjon av informasjon og interaktivitet og innhold for å tiltrekke besøkende(kunder), oppmuntre dem til å foreta en transaksjon og få de til å komme tilbake igjen til Web-siten. Innholdet du skaffer til veie og måten du presenterer det på vil ha en stor innflytelse på om du vil ha suksess med dine e-handelsinitiativ.

 

5

E-handelssystemer

Hovedmålsettingen med e-handels Web-siten er å gjøre det mulig for kundene(e-kundene) å betjenes seg selv og fullføre hele transaksjonen, fra start til slutt uten å måtte gå offline. For å nå dette målet må du ha systemer på plass for å presentere ditt produkt/tjeneste spekter, for å tillate kundene å plassere ordre og betale online og for å fullføre og levere kundenes ordre.

 

6

Marketing

Ingen vil finne din Web-site uten at du bruker en rekke offline og online marketing strategier. Det er viktig å ha prosesser på plass for å måle effektiviteten av individuelle marketing strategier og også måle den totale suksess. Det er derfor viktig å utvikle en pris og rabatt plan som vil tiltrekke besøkende/brukerne og få de til å bli lojale kunder.

 

7

Kundeservice

Kundeorientert egen service er en av de største mulighetene til å spare penger som e-Handel innbyr til. E-Handel skaper sin egen utfordring mht. å gi deg mulighet til å respondere raskest mulig på kundens undersøkelser. Det er også viktig å analysere brukernes feedback og aksjonere umiddelbart.

 

«To satisfy the customer is the mission and purpose of every business».

Peter Drucker 

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: