• Kategorier

  • Arkiv

  • Mest populære innlegg og sider

E-Business

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 DSCF1341_gb

Kunnskapskilden

 

Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåking 

E-Business 

Internet Marketing Intelligence

Internett Marketing  

Web utviklingsprossen 

CD/Video utviklingsprossen 

Tips& Triks 

Linker

 

Kunnskapskilden –  E-Business

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

E-Business – Nøkkelområder

E-Business – Sjekkliste Strategi


E-Business – Sjekkliste for IT Infrastrukturen


E-Business – Sjekkliste Innhold


E-Business – Sjekkliste for E-Handelssystemet


E-Business – Sjekkliste Marketing


E-Business – Sjekkliste Kundeservicesystemet
 

E-Business – Online Community

The E-Business, the E-Customer, their Relationship and Interactivity

 

Kunnskapskilden –  E-Business

 

1

Regler for effektiv E-Business

 

Det er en kjennsgjerning at mange firmaer som planlegger en e-handelsløsning blander sammen tekniske faktorer. Mens det som oftest undervurderes at det fundamentale i enhver foretningsituasjon er å bygge et relasjonsforhold som bygger på tillit med potensielle kunder.

Nedenfor følger noen faktorer som er vesentlige for å bygge relasjoner, og få lojale kunder bygget på tillit.

1. Tilby hva kundene ønsker – på den måten de ønsker det.
Uavhengig av kostnaden ved kjøp over Internett, er det vesentlig at potensielle kunder tilbys attraktive produkter og tjenester på den måten de ønsker å kjøpe dem.

2. Skreddersy Web siten din til kundene.
Vit hvem kundene dine er og hva slags type online erfaring som vil trigge de til å kjøpe.

3. Invester i kundene.
Gi kundene noe før du spør dem om å bruke penger. Alt representerer verdi for potensielle kunder og er metoder som har vist seg verdifulle og effektive for å utvikle relasjoner med kunden bygget på tillit.

4. Gi god kunde service
Dårlig trent og lite dyktig kundeservice, varer som ikke er på lager, priser som ikke er konkurransedyktige og en rekke andre problemer er med på å vende kundene vekk fra å gjøre forretninger med deg. Bra implementerte online systemer, komplementert med godt trente og effektive ansatte gir høyt nivå på kunde servicen. 

5. Gi kundene kontroll over hver transaksjon.
Online kundene er vant til å ha kontroll på Internett. De forlanger en bruker erfaring som tillater en intuitiv måte å velge og kjøpe produkter eller tjenester på. Gi de direkte tilbakemelding på hvert steg i kjøpssyklusen og bruk e-mail og Web-siten til å holde de informert om statusen på ordren deres.

6. Respekter dine kunders privatliv.
Til tross for alt som skrives om hvor farlig det er å handle online, er de fleste Web kundene mer opptatt av at ders privatliv beskyttes. De ønsker ikke å få tilsendt en mengde uønskede e-mail fra ukjente firmaer. Skap en privat policy og informer potensielle kunder om at deres kontaktdetaljer og annen informasjon vil bli nøye overvåket og sikret for uvedkommende.

7. Integrer Web-siten med firmaets forretningsmessige prosesser.
Det må være integrasjon mellom firmaets Web-site og firmaets prosesser i bakgrunnen. Dette kan medføre at enkelte fundamentale forretningsmessige prosesser må revurderes slik at firmaet og deres Web-site presenterer ett enhetlig ansikt ut mot kundene.

8. Etabler og oppretthold en relasjon med hver enkelt kunde.
Ideelt bør en Web-site gjennkjenne hver enkelt kunde (så lenge de tillater det) og gi de en personalisert online erfaring. Muligheten til å iakta hvor langt i prosessen ordren er, til og med å kunne forandre en ordre etter at kunden har bestilt, gir kunden en følelse av kontroll og bevis på at firmaet setter pris på deres behov og tar dem alvorlig.

9. Vinn og skap tillit med kunden.
Med en gang tillit har blitt skapt, vil de fleste kundene føle seg sikre nok til å gi fra seg kredittkort detaljer i bytte mot produkter eller tjenester. For å bevare og opprettholde tillit må firmaet konsentrere seg om å gjøre systemet enda bedre.

10. Sørg for sikker online kredittkort transaksjoner.
Når kundene er klare til å stole på et firma med hensyn til å gi fra seg kredittkort informasjoner finnes det standard prossedyrer for å implementere sikre online transaksjoner. På mange måter er det å designe en online transaksjon lik det å skape og levere en presentasjon. Fortell publikum hva du har til hensikt å gjøre, fortell dem hva du gjør når du gjør det og tilslutt fortell dem hva du har gjort.

 

De fleste bedrifter/organisasjoner begynner sin Web eksistens mer som en brosjyrepresentasjon. Fokuset er på å bidra med informasjoner om bedriften/organisasjonen og produktene/tjenestene i håp om at disse informasjonene vil bidra til at kundene gjør forretninger med de via tradisjonelle kanaler.

Det neste trinnet i utviklingen av en e-Business er å bidra med kunde support og service og tillate kundene interaktivitet. Dette gjøres vanligvis ved hjelp av interaktive verktøy som tillater kundene å øke kunnskapen om bedriften/organisasjonen og dens produkter/tjenester og kanskje hjelpe de til å foreta en kjøpsbeslutning. Et eksempel kan være en aksjekurs grafisk fremstilt via en aksjemeglers Web-site. Men som i første eksempel må også her kunden gå offline for å fullføre transaksjonen.

En e-handelsløsning går et trinn videre. Målet med e-handelsløsningen er å tillate kundene å betjene seg selv og fullføre hele transaksjonen, fra start til ferdigstillelse uten å måtte gå offline.
Å oppnå suksess med e-handel krever forsiktig planlegging innen forskjellige nøkkelområder.

 

The key challenge is to tailor

communications to each customer

 

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Legg igjen en kommentar