• Kategorier

  • Arkiv

  • Mest sette innlegg & sider

  • Reklamer

Tjenester

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 

cohdra_100_5160

Vig Consulting kan tilby rådgivning når det gjelder

 

  • Internett som salgs- og markedsføringskanal.
  • Integrering av salg og markedsføring på Internett med bedriftens tradisjonelle salg og markedsføringsmetoder.
  • Hvordan utvikle en Internett Marketing plan
  • .Markedsundersøkelser via Internett – primær data/ sekundær data.
  • 1to1 / CRM
  • Kombinering av Internett reklamering med tradisjonell reklamering.
  • E-Business/Salg over Internett og E-Business Intelligence
  • Ny teknologi og deres innvirkning på salg og markedsføring via Internett.
  • Kvantitative og kvalitative målinger av resultatet.
  • Intelligence/Business Intelligence (Overvåking av omverdenen)
  • Enterprise Risk Management (ERM) (Helhetlig og integrert Risikoledelse)

 

Produkter, Kurs og Tjenester

Vig Consultings tjenester og produkter innholder Web konsultasjon og strategi utvikling, Interaktiv merkevareoppbygging, skape community, E-handels strategier og teknologi, bruker/kunde utvikling , CRM, Online og Offline promotering, Business Intelligence og Enterprise Risk Management.

 

Tjenester 

 

 cohdra100_0645

Tjenestene inkluderer :

 

Intelligence/Business Intelligence Interaktiv merkevarebygging Planlegging av Internet Strategi
Channel ManagementIntranett  Ekstranett Internett Produkter
CRM/1to1  Konsulent tjenester Programmering
Database dreven Web Site Kurs Sosiale Media
Data mining Målinger Text Mining/Den semantiske Web
E-Business Online Marketing  
Enterprise Risk Management Online learning  

 

 

Våre tjenester består av ulike typer bistand fra grunnleggende Intelligence/Business Intelligence  til hjelp for at Intelligence-prosessene skal løpe slik organisasjonen har forutsatt.  Vi er derfor med hele veien om ønskelig.

 

  • Rådgivning

  • Forundersøkelser

  • Forprosjekt

  • Innføringsprosjekt

  • Innleing av ”Chief Intelligence Officer”

  • Kurs, seminarer og opplæring

  • Verktøy og hjelpemidler

  • Uavhengig systemevaluering og gjennomgang

candle2_o_150

Rådgivning

 

La oss erkjenne at kjennskapen til Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/OmverdensOvervåking(OOer svært varierende blant enkeltpersoner i styre og ledelse i norske organisasjoner.  Før beslutning om innføring/ikke innføring eventuelt blir tatt opp bør man vurdere om man har en noenlunde enhetlig oppfatning av hva Intelligence (I)/ Business Intelligence (BI)/OmverdensOvervåking(OO) er blant beslutningstakerne.  Kommer organisasjonen til den konklusjon at det kan være hensiktsmessig med ”påfyll” vil vi kunne bistå med informasjon og som sparringspartner under denne prosessen.

  • Hva er Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/OmverdensOvervåking(OO)?
  • Hva betyr det for oss?
  • Hva kan organisasjonen tjene på å innføre Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/OmverdensOvervåking(OO)?

 

 

candle2_o_150

Forundersøkelser

Før styret og ledelsen tar den endelige beslutning om innføring av ERM bør det ha en rimelig klar oppfatning av hva dette vil bety for organisasjonen.  Forundersøkelsene er de første forsiktige forsøk på å bringe på det rene om organisasjonen er i stand til å nyttegjøre seg de muligheter som ligger i ERM.

  • Hva er organisasjonenes utgangspunkt?
  • Etablerte rutiner
  • Organisasjon
  • Målekriterier
  • Intelligencekultur/modenhet
  • Visjoner

 

 

candle2_o_150

 

 

Forprosjekt

Basert på forundersøkelsene og foreløpige konklusjoner må organisasjonen bestemme seg for hva den ønsker å oppnå med Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/OmverdensOvervåking(OOog hvordan den tar sikte på å komme dit.  For å komme frem til de riktige beslutningene må styret og ledelsen ha konkrete beslutningsunderlag.  De personer eller organisasjonsenheter som skal realisere en eventuell beslutning om gjennomføring må også ha sine instrukser.

  • Ambisjoner/mål
  • Prosjektplan
  • Prosjektbudsjetter
  • Fullmakter og mandater
  • Organisering

 

candle2_o_150

 

 

Innføringsprosjekt

Innføring av Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/OmverdensOvervåking(OO) kan være en mangeartet aktivitet.  Best resultat får man vanligvis når organisasjonens egne ressurser står for de sentrale og vesentligste aktivitetene.  Likevel vil det kunne være hensiktsmessig å kunne trekke på tidligere erfaringer gjennom:

  • ”Mentoring og Coaching”
  • Kurs og opplæring
  • Verktøy og hjelpemidler 

 

candle2_o_150

 

 

Innleid  ”Intelligence/Business Intelligence Officer”

En Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/OmverdensOvervåking(OO)prosess er en syklisk prosess som gjennomføres med visse mellomrom.  Avhengig av gjennomføringsfrekvens, organisasjonens størrelse og kompleksitet kan organisasjonen finne det vanskelig å gjennomføre og innføre en Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/OmverdensOvervåking(OO)prosess med de personellmessige ressurser organisasjonen har til rådighet på et gitt tidspunkt.  En løsning kan da være at organisasjonen leier inn den kapasitet den trenger for å gjennomføre de enkelte fasene i syklusen for et kortere eller lengre tidsrom.

  • Vedlikehold av kontekst.
  • Gjennomføring av kjerneprosessen
  • Identifisering
  • Analyse
  • Evaluering
  • Tiltak
  • Rapportering

Tjenester

cohdra100_0645

 


Kurs

 

 

 

De fleste av våre kurs holdes i sammenheng med andre oppdrag vi har for våre kunder og tilpasses disse. Prisene på kursene vil derfor avhenge av oppdraget som helhet.

 


Produkter

wallet_150

Her tilbyr vi kjøp av bøkene Praktisk Enterprise Risk Management blant annet . For videre lesning se  www.risikoledelse.com

 

 

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: