Vår klientanalyse

Intelligence Resource (IR)

Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/

OmverdensOvervåking (OO)

 

UFFICIO_02

 

Om

Om

 

cohdra_100_8833

Den som tar utgangspunkt i gårsdagen
for å gjøre noe med morgendagen,
tilhører raskt fortiden.

 

 

 

Om – Vår Klientanalyse

 

 carvedstick_080312-404E

 

OmVår Klientanalyse 

Spørsmål i forbindelse med behovsanalysen (for klienten )

 

 

 

Spørsmål i forbindelse med behovsanalysen (for klienten )

 

 

 1

Generelt

 

Før du utvikler din Internett løsning må du formulere en Internett strategi for firmaet/organisasjonen din for å identifisere hvordan Internett kan hjelpe bedriften din.

Det er om å gjøre å se på Internett som et media med mange muligheter og ikke fokusere for kortsiktig eller trangsynt.

Idag er Internett mye mer enn et enkelt verktøy til å selge produkter on line. Internett er i virkligheten et marketing verktøy, ikke bare et salgsverktøy. I tillegg  er Internett ett meget effektivt strategisk verktøy.

Det som er viktig å være klar over er at Internett er et ekstremt nyttig og kraftfullt verktøy til å hjelpe firmaetditt/ organisasjonen din til å bli suksessfull, men du kan ikke forvente at Internett skal gi firmaet/organisasjonen kontinuerlig suksess.

Du må være klar over at Internett kan være et meget effektivt verktøy, men det krever en mengde med hardt arbeid, anstrengelser, nytenkning, fasthet og beslutsomhet.

Mange bedrifter har urealistiske forventninger til hva Internett kan gjøre for dem.

Men ved å benytte Internett strategisk og ved å være realistisk, lære og eksperimentere med Internett vil bedriften din kunne ha stor nytte av Internett.

 

Spørsmål som du som leder sannsynligvis spør deg.

  • Hva er mine mål for å sette opp en Web side
  • Hvor starter jeg?
  • Hvem er hovedspillerne?
  • Hvor mye vil det koste?
  • Hvordan bygger jeg den opp?
  • Hvor lang tid tar det?
  • Kan jeg tjene penger?
  • Hva gjør andre firmaer?

 

Videre mer detaljert vil den typiske Web site kunde stille seg disse spørsmål?

  1. Vil Internett være fordelaktig for min bedrift/organisasjon?
  2. Trenger vi en Web site/ Cd rom?
  3. Hvor påkrevet er det at vi involverer oss i Internett?
  4. Hva slags Web site trenger vi?
  5. Hvilken måte er den beste for bedriften/organisasjonen å starte Internettsatsningen på?
  6. Vil kundene bli istand til å finne Web siten min og hvis de finner den vil de da like det de ser og gjøre forretninger med oss?
  7. Hvordan vil vi vite forskjellen på en dyktig Web utvikler og en mindre dyktig?
  8. Hva forlanger en Web utvikler for sine tjenester
  9. Skal vi betale pr. time eller pr. prosjekt?
  10. Hvor mye av den eksisterende informasjonen om bedriften/organisasjonen som brosjyrer, reklame, produktkataloger etc. egner seg for bruk via Internett, enten direkte eller indirekte?
  11. Hvor mye nytt materiell vil måtte bli utviklet for Web siten min?
  12. Hvem vil lage materiellet?
  13. Vil Internett passe inn i den marketing strategien jeg har?
  14. Vil Internett passe sammen med de eksisterende prosedyrene for salg og distribusjon?

 

 

Tilleggsspørsmål som er ytterst viktig for deg å stille er:

  1. Hvordan vet jeg at jeg har engasjert de rette folkene til å utvikle mitt Internettprosjekt?
  2. Hvillket firma vil få Web siten min til å se flott og innbydende ut og hjelpe meg med promoveringen?

 

Disse spørsmålene og en mengde andre er mer eller mindre de samme som du og andre kunder vil stille dere, selv om hver og en av dere har helt spesifike behov som 1to1 Scandinavia AS er veldig oppmerksom på og noe som vi tar hensyn til i den prosessen vi går inn i sammen med deg.
Vi i 1to1 Scandinavia AS mener at vi har gode og solide kunnskaper med henyn til strategi , prosjektledelse, e-business, CRM, Internett Marketing, Business Intelligence  og web kommunikasjonsløsninger og tjenester til små, mellomstore og store selskaper slik at prosjekter du inngår med oss vil være i trygge hender.

 

Spørsmål

Nedenfor ser du en liste med noen av de spørsmål vi må stille for å få de informasjonene som vi trenger for å kunne gi deg som klient og dine kunder det best mulige produkt.

Det er ikke essensielt å få svar på alle spørsmål , men det er å foretrekke.

Husk at det er viktigere hva kunden og dermed brukeren mener om din Internett løsning enn om du selv og din bedrift er fornøyd med den. Dvs. en kundeorientert Internett løsning er å anbefalle fremfor en produkt-/serviceorientert eller organisasjonsorientert Internett løsning.

 

Informasjoner om bedriften/organisasjonen

  1. Kontakt detaljer klient.
  2. Hvem vil være din kontakt person som vil samarbeide med 1to1 Scandinavia AS ?
  3. Hvem er dine medarbeider? (er det viktig å dekke de?)
  4. Noen andre nøkkel e-mail adresser eller kontakter innad i selskapet ( for eksempel innen salg , markedsføring?)
  5. Er bedriften/organisasjonen din en leder på sitt felt? (Hvordan – Hvorfor -Når)
  6. Hvor er du lokalisert? (Adresse)
  7. Tilbyr du et unikt produkt eller en unik tjeneste etc?
  8. Hva tilbyr du – salg – promovering – service?
  9. Hva vil du gjøre med din Web side eller presentasjon eller med kombinasjonen?
  10. Hva ønsker du at folk skal vite om deg og din bedrift/organisasjon?
    (Mengden av informasjon)
  11. Hva ønsker du at folk skal vite om deg og din bedrift/organisasjon?
  12. Hva gjør deg forskjellig fra dine konkurrenter? (produktspekteret? Kvaliteten på produktene/servicen? Kundeservice?)
  13. Hva er du mest stolt av vedrørende din bedrift/organisasjon?
  14. Hvem er dine kunder? Kan du få referanser
  15. Hva ønsker du at kundene dine skal si om din Web side eller CD presentasjon?
  16. Hvilken informasjon ønsker du å gjøre tilgjengelig på Web siden eller på CD for kundene (potensielle som nåværende)
  17. Hva ønsker du at dine kunder skal huske om Web siden din eller CD’en?
  18. Hvilke punkter er viktigst for deg å understreke? (service, kvalitet etc.)?
  19. Hvilke strategiske mål har du? (Er det viktig å dekke de)
  20. Hvordan er dine nåværende kunders syn på bedriften/organisasjonen din?
  21. Hvordan tar du i dag kontakt med dine nåværende og potensielle kunder (personlig, pr. telefon, katalog etc.)
  22. Hva slags type computere har bedriften/organisasjonen?
  23. Besitter du egne laptop? Hvis dette er tilfellet hva slags?
  24. Vil Web siden eller CD’en bli vist – i bedriften – ute hos kundene – uavhengig av deg selv – eller spesielt for CD delt ut?
  25. Har du en bedriftslogo eller slagord?
  26. Har firmaet idag ett Intranett? (Detaljer)
  27. Hvis dette er tilfelle vil design eventuell redesign også være i henhold til grunnleggende design av Intranettet (Undseende)
  28. Hva er bedriftens/organisasjonens historie? (Er det viktig å dekke den? (Er det viktig å dekke den?)
  29. Hvem er firmaets konkurrenter?
  30. Er firmaets konkurrenter på Internett ? (Hvis dette er tilfelle, hvilken Internett adresse eks. http://www..)
    -http://_____________________________________
    http://______________________________________
    http://______________________________________
    http://______________________________________
  31. Hva er firmaets markedsandel?

 

Web Site Design

  1. Har du noe spesiell grafikk eller symboler du ønsker å ha med?
  1. Har du bilder produktpresentasjoner, video, trykt reklame, avisannonser, publikasjoner, en video, eller bibliografi fra bedriften/organisasjonen?
  2. Har du noe spesiell musikk eller lyd som du ønsker skal representere bedriften/organisasjonen din?
  3. nsker du å ha mulighet til å skrive ut informasjoner eller grafikk fra Web sidene dine 
  1. Er Web side presentasjonen eller CD presentasjonen din laget for salg, promovering , marketing. Læring eller annet?
  2. Har firmaet idag en Internett standard eller en standard som vil ha innflytelse på designen?
  3. Har du noen spesielle farger som du ønsker at skal representere bedriften/organisasjonen din? Må vi bruke akkurat firmaets farger eller kan vi manipulere litt med fargene? (Grunnleggende farge sammensetning)
  1. Hvilket tidsaspekt forutsettes for å få informasjon til Web Siten? (Ny informasjon må muligens bli skrevet om firmaet avhengig av hva som allerede er online. Vi vil kunne gi råd om hva som er godt Web Site stoff for å inkludere.)
  1. Hva slags informasjoner ønsker du på Web Siten ? (Sett opp hovedområder, under områder som du på det nåværende tidspunkt ser.)
  1. Målgruppene for Web Siten? Ungdom, forretningsfolk, bedrifter, eldre, kvinner, menn etc..
  1. Hvis en Web Site allerede er online fines det da noen aktuelle statistikker for denne?
  2. Kjenner du til noen bruker demografi data? (alderen på de som er online, hvor mye de er online, kvinneandel, andelen menn etc.)
  1. Hvem er dine nåværende kunder . Noen opplysninger om kjøpsadferd etc?
  2. Hvem ønsker du å nå med produktet/tjenestene? Who do you want to reach with the product? (dagens eller morgendagens kunder, eller begge?)
  3. Vil konfedensialiteten være høy vedrørende produktene/tjenestene? (Risikoen for informasjons lekkasje etc.)

 

Katalog Design

  1. Har dere i dag en eksisterende trykket katalog?
  1. Hvis dette er tilfelle må vi følge dennes struktur eksplisitt
  1. Har firmaet/organisasjonen alle produktene I katalogen inne I en database? Hvis dette er tilfelle hva slags database ?
  1. Har du noen formening om teknologi bruk for dette prosjektet (for eksempel 3D animasjon, databaser, etc
  1. Hvordan ønsker du at katalogen skal se ut eller hvordan ønsker du at den skal virke
  1. Vil katalogen blir forandret i løpet av året? (nye tilføyelser, strykninger etc.)
  1. Har du fotografier av nåværende produkter som er i katalogen? Hvis dette er tilfelle hvor mange?
  1. Har du noen illustrasjoner av nåværende produkter . Hvis dette er tilfelle hvilket format?
  1. Hvis svaret er ja på de to siste spørsmålene, har du copyright klarering på på noen eller alle fotoene? (Eier du de?)

 

 

Marketing

  1. Vi har i dag vårt eget Internet intelligence /marketing team. Ønsker du at den/de skal areide nært med dere med en Kunde/brukerundersøkelse mht. web løsningen?
  1. Har dere utført noen markedsundersøkelser for å se om web øsninger/ e-commerce løsninger kan være aktuell og lukurativt for dere?

 

Hosting

  1. Hvilket selskap er i dag Web hotel (er gjestgiver) for nåværende Web Site? (hvis dere har en?)
  2. Vurderer dere eventuelt å skifte leverandør av denne tjenester?
  3. Støtter nåværende leverandør ny database intehrasjonsteknikker som We would current , ASP etc.)

 

Nåværende leverandør informasjon:

  1. Er firmaet villig til å skifte leverandør ? Og hvor langt er firmaet villig til å gå.? (Kostnadene vil være avhengig av båndbredde, antall besøkende på Web Siten pr. dag etc..)

 

 

Andre bemerkninger:Hvilke markedsføringskanaler anvendes for øyeblikket. og hvilken fordeling av finansielle midler anvendes?

  1. Hvorledes er budsjettandelen av hver av de følgende medier sammenlignet med konkurrentenes?
  • aviser
  • tidsskrifter
  • utendørs
  • direct mail
  • utstillinger
  • utdannelseskampanjer
  • kataloger og brosjyrer
  • PR-kampanjer
  • blikkfang på salgsstedet
  • film
  • prøver
  • andre

 

  1. Hvor store er utgiftene til markedsføringen?
  • årlig?
  • forespørsel?
  • ordre?
  • selger?
  • medium?
  1. Hvordan ser utgiftene til markedsføringen ut, fordelt etter:
  • metoder?
  • media?
  • sesong?
  • geografisk?
  • bransje?
  • anvendelse?
  1. På hvilken måte skiller konkurrentenes reklame seg fra firmaets?
  • media?
  • frekvens?
  • plass?
  • Tekst ?
  • Strategi?
  1. Hvilke hjelpemidler behøver selgerne?
  • reklamestøtte
  • teknisk bistand
  • markedsføringsdata
  • kataloger
  • tegninger
  • prøver
  • instruksjonslysbilder eller -filmer
  • kreditt-tilbud
  • tilbud om avbetalingsvilkår

 

 

 

 2

Produktet

 

  1. Hva er de primære og sekundære bruksområder for firmaets produkter?
  2. Hvordan ser de primære bruksområder for firmaets produkter ut sammenlignet med de primære bruksområder for konkur­rentenes produkter?
  3. Hvor stort er firmaets vareutvalg?
  4. Hvor dypt er firmaets vareutvalg?
  5. Under hvilke betingelser benyttes firmaets produkter?
  6. Innebygges produktet i andre produkter, og kan det fremdeles identifiseres etter innkapslingen?
  7. Hvor store er disse ekstra bruksområder?
  8. Hvordan ser en ideelle profil ut for den markedsførte produkttype?
  9. I hvor stor grad stemmer firmaets produtkt overens med brukerens idelle oppfatning av produktet?
  10. Hva er produktets unike egenskaper?
  11. Hva er produktets «pluss»?
  12. Hvilke svakheter har det?
  13. Hvordan har produktet forandret seg i forhold til:
  • for 10 år siden?
  • for 5 år siden?
  • siste år?
  1. Hvilke forandringer er det foretatt av produktet siden det ble
  2. Hva var bakgrunnen for forandringen?
  3. Hvilke tekniske forandringer er foretatt av de prosesser hvor produktet blir brukt’?
  4. Er vareutvalget blitt utvidet eller redusert siden det ble innført’?
  5. Hva var årsakene til forandringene i vareutvalget?
  6. Hvilken støtte gir de andre produkter/serviceytelser til hoved­produktet (f.eks. utvidet vareutvalg, produksjon. og innkjøps­fordeler når de selges til de samme kjøpere)?
  7. Hvordan er omdømmet til firmaets produkt innenfor de vanligste bruksområder’?
  8. Hvilke forandringer av materialer. produkter eller bruker-produkter vil etter all sannsynlighet begrense eller øke etterspørselen etter firmaets produkter?
  9. Hvordan hevder påtenkte forandringer av produktet eller produktutvalget seg med markedsetterspørsel eller – ut­vikling?
  10. Hvordan er den prosentvise fordelingen av firmaets og konkurrentenes salg fordelt etter kvalitetsspredning?
  • høy
  • middels
  • liten
  1. Hvilken image har produktet?
  2. Hvordan er kvalitetsspredningen’?
  • stor
  • liten
  1. I hvor stor utstrekning er produktet kjent av andre enn innkjøperen i brukerfirmaet, og i hvor stor grad forbindes det med leverandørens navn?
  2. I hvilket omfang kan spesielle ordrer håndteres eller ekspe­deres?
  3. Hvor sterke er eventuelle patenter?
  4. Kan innkjøp av råmaterialer gjøres samlet?
  5. Hvilke normer finnes for produktet, og lever produktet opp til disse?
  6. Hvilke nye normer vil sannsynligvis bli innført?
  7. Hvilke garantier tilbys og hvordan ser registreringen av garantikrav ut?
  8. Er det mulig at det oppnås en høy grad av ekstraomkostninger ved et leverandørskifte («break-cost»)?

 

 

 3

Service

 

 

  1. Hvilken designservice er påkrevet?
  • i – fysisk planlegging
  • service og råd før salg
  • fremstilling av prototype
  • utstyrsrådgivning
  • emballasjerådgivning
  1. Hvilken service er påkrevet før montering?
  • samling
  • installering
  • konstruksjon, inspeksjon og testing
  1. Hvilken avtaleservice er nødvendig?
  • klageløsning
  • garantijusteringer, inkludert bytte av produkt
  • mellomledd mellom kunder og produktavdeling
  1. Hvilken utdannelsesservice er påkrevet?
  • demonstrasjon, undervisning, foredrag på fabrikken
  • rådgivning håndtering og sikkerhet
  • bibliotekservice
  • teknisk litteratur
  • alminnelig rådgivning av industriell art
  1. Hvilke servicebesøk er nødvendige?
  • besøk med alminnelige og spesielle formål på kundens fabrikk
  • kundebesøk i service- og produksjonsavdelinger
  1. Hvilken vedlikeholds- og reparasjonsservice kreves’?
  • periodisk testing og justering
  • rensing og reparasjon
  • istandsetting og utbedring
  1. Stilles det krav til utlån av utstyr?
  2. Hvilke produkttilpasninger kreves’?
  • forandringer
  • bruksanalyser
  1. Hvilken nødservice er påkrevet?
  2. Hva slags reserveutstyr kreves til nødsituasjoner og toppbe­lastningsperioder?

 

 

 4

Situasjonsanalyse

 

Mål

Hvilke overordnede mål har kunden med produktet?

 

Bruker-/Målgruppe

Kort beskrivelse/definisjon av bruker-/målgruppen for den totale løsningen.  Bruker-/Målgruppe kan være bestemte personer eller en gruppe personer beskrevet ved hjelp av ulike karakteristika.( Alder, kjønn, geografi, interesser..)

 

Behovsanalyse

Hvilke behov har kunden som tjenesten må tilfredsstille?  Hvordan ser vi for oss bruken av produktet?  Hvilke behov hos sluttbrukerne kan produktet tilfredsstille, som ikke er tilfredsstilt i dag eller som kan tilfredsstilles på en enda bedre måte enn i dag?

Disse definisjonen vil være grunnlaget for suksesskriterier for tjenesten. Definisjon av Mål, Målgrupper og Behov vil bygge på kundens egen markedskunnskap.

 

Benchmarking

Hvilke konkurrerende produkter finnes?  Hvilke konkurrenter har kunden generelt?  Finnes det produkter kunden har godt inntrykk av?

 

Omgivelser

Hva slags teknisk infrastruktur eksisterer og hvilke krav må settes til denne for prosjektgjennomføringen og den endelige løsningen.  Nettverk (lokalnett),  Servere(databasesystem,  www/http,  firewalls,  nettverks operativsystem), osv.

 

Overordnet beskrivelse av konseptet

Informasjonsstruktur

Kart over strukturen på innholdet.  Strukturen vil bygge på suksesskriteriene som har blitt definert.  Hva slags innhold, informasjon og elementer skal være med i løsningen.  Presentasjonsform og innhold vil justeres i forhold til suksesskriteriene.  Innholdet vil redigeres og avgrenses.

 

Funksjoner

I denne delen av kravspesifikasjonen skal man spesifisere hva man skal lage.  Det er denne paragrafen som danner grunnlaget for pris og tidsestimatene for prosjektet.

 

Grafisk design

Beskrivelsen av den grafiske designen vil bygge på suksesskriteriene som er blitt definert.

 

Profilhåndbok/designstandarder

Finnes det eksisterende standarder vi må forholde oss til?

 

Definisjon av grafiske designprinsipper

Hvilke prinsipper kreves det at vi skal følge ?

 

Identitetsskapende elementer

Hva slags identitetsskapende elementer må vi ta med oss fra en evt. eksisterende profil?

 

Fargebruk

Hva slags farge palett skal vi bruke ?

 

Fontbruk

Har kunden en font som skal brukes ?  Hvor stor må fonten være ?]

 

Bildebruk og illustrasjoner

Hva slags bilder kan/skal vi benytte?  Har kunden et bildearkiv som vi kan benytte ?]

 

Layout

 

Krav til utvidelser

Hva slags krav til utvidelser har man til konseptet?

 

Redaksjonelt ansvar

Hvordan, og hvem  skal produseres eller anskaffes innholdet i løsningen?  Hvordan skal innholdet struktures/bearbeides før det presenteres i løsningen, og hvem skal gjøre dette?

 

Hvordan skal konseptet vedlikeholdes for å sikre dynamikk i løsningen, og hvem skal gjøre dette?  Det er viktig at man får en oversikt over hvor mye innhold som er tenkt i tjenesten, dette er spesielt viktig for søk og navigasjon.

 

Materiell og innhold

Er det entydig bestemt hva slags innhold som skal være med i tjenesten og omfanget av dette?  Er det entydig bestemt hvem som skal anskaffe og formatere innholdet slik at det passer inn i tjenesten? 

 

Er det entydig bestemt hvilke formater vi skal motta bilder på ; sjekk herunder bredde/høyde, antall farger , filformat og lagringsmedium?  Er det entydig bestemt hvilke formater vi skal motta lyd og video på; sjekk herunder lyd/video kvalitet, filformater, filstørrelser, bredde/høyde(video), lengde(antall sekunder), og lagringsmedium?

 

Er det entydig bestemt hvilke formater vi skal motta tekst på; sjekk herunder filformat, norske/utenlandske tegn, stilformateringer, linjeskift, tabuleringer og lagringsmedium?

Er det entydig bestemt når i prosjektet vi skal motta materiell og innhold?

 

Markedsføring

Hvordan skal konseptet markedsføres for å nå målsettingene?

 

 5

Teknisk Løsning

 

Funksjoner

Hastigheter/ytelse.  Krav til skjermbilder/brukergrensesnitt og funksjonalitet og utforming av disse.  Bruker-,  system-,  oppdaterings- og søkefunksjoner.

 

Bruk av standard programvare/maskinvare

Beskrivelse av standard programvare og maskinvare som avkreves for at systemløsningen skal kunne realiseres.

 

Installasjon og tekniske omgivelser

Er det entydig bestemt hvem som har ansvaret og skal anskaffe, installere og konfigurere teknisk utstyr?  Er det entydig bestemt hvem som har ansvaret og skal anskaffe  og installere standard programvare som operativsystem, SQL server, WWW server, Word , ODBC drivere, og WWW browsere?

 

Er det entydig bestemt hvem som har ansvaret og skal konfigurere standard programvare?

Er det entydig bestemt hvilke server-maskiner vi skal installere og konfigurere?

 

Drift

Rutiner for hvordan drift skal utføres og hvem som skal gjøre det.  Hva slags drift krever systemløsningen?

 

Vedlikehold

Spesielle vedlikeholdsavtaler.  Hva slags vedlikehold skal leverandøren utføre og  hva skal vedlikehold skal kunden utføre

 

 6

Dokumentasjon

 

Hva slags dokumenter skal produseres relatert til selve løsningen:

Brukerdokumentasjon,

Systembeskrivelse

Installasjon, Drift, Vedlikehold, Komponenter, Spesifikasjoner m.m

 

7

Opplæring

 

Er antall dager avsatt til opplæring entydig bestemt?  Er antall personer som skal få opplæring entydig bestemt?  Er det entydig bestemt når i prosjektet opplæringen skal gjennomføres?

 

 

8

Informasjonsdesignprosessen

 

 

1. Målsetting·    

  • Hva ønsker du å oppnå med produktet?
  • Hvem ønsker dug å nå, hvordan kan du nå disse, og hva ønsker de?
    – Målsettingen styrer valgene for design
    – Målsettingen definerer resultatet du ønsker
    – Målsettingen gir deg en målestokk som du kan måle fortgangen i designprosessen med
    – Målsettingen starter med antagelser 

2. Målgruppe

  • Har du Kartlagt erfaring, utdannelse, interesse/ behov, kjennskap til elektroniske medier, emner du vil formidle, mm.
  • Bruk tid på å finne ut hva ditt publikum ønsker seg fra informasjonen du tilbyr.
  • Da vil du, uamsett størrelsen på ditt prosjekt og ditt budsjett:
    – unngå dyre feil
    – forsikre deg om best mulig mottagelse

3. Produktkategorier

  • Opplysning·       opplæring
  • Oppslag/referanse
  • Erfaring/opplevelse
  • Reklame/profilering/salg
  • Underholdning

4. Verktøy

  • Velg forfatterverktøyet
    – Internett?
      * Skal weeben brukes på Internett/Intranett?
    * Hvilken browser har brukerne/designer du
    for?
    – CD-ROM?

5. Planlegging    

  • Lag en grov oversikt over innholdet
    – Hva er de viktigste emner (kapitler/seksjoner) ?
    – Hvilken type mediaobjekter (bilder, lyd, animasjon mm.) trenger seksjonene?
  • Prosjektplan
    – Ressursbruk: Hva må gjøres for å skaffe og/eller bearbeide mediaobjekter?
    – Hvilke mediaobjekter må skaffes eksternt, eller lages fra scratch?
    – Tilgjengelig kompetanse?
    – Økonomi
  • Fremdriftsplan
    Hva kan gjøres parallelt?

    – Hvilke trinn I prosessen er avhengig av andre etc.

 

 

 

 

 

sverre150

Min CV norsk 

Min CV engelsk

Min historie

 

Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:

 

VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992

Jan Vig
Daglig leder

__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com

Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING

Del på bloggen

Bookmark and Share

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

w

Kobler til %s

%d bloggere like this: