Intelligence Resource (IR)
Praktisk Intelligence (I)/Business Intelligence (BI)/
OmverdensOvervåking (OO)
Kunnskapskilden
Intelligence/Business Intelligence/ OmverdensOvervåkingE-BusinessInternet Marketing IntelligenceInternett MarketingWeb utviklingsprossenCD/Video utviklingsprossenTips& TriksLinker |
Kunnskapskilden – Webutviklingsprosessen
Web utviklingsprossenForbredelses- og idéutviklingsfasen
Konseptutviklingsfasen
Produksjonsfasen
Online publisering og oppfølging
|
Kunnskapskilden – Web utviklingsprosessen –
Konseptutviklingsfasen
Veien fra idé og visjon til en ferdig løsning kan være lang, men hvis du som kunde i samarbeid med oss i Vig Consulting forbereder deg grundig og stiller enkelte klare krav om omfang, organisering, målsetting, innhold, kostnads- og tidsrammer til Webprosjektet allerede i de innledende samtaler, vil vi sammen spare både tid og penger. Dessuten unngår vi lettere feiltagelser og misforståelser samt manglende presisjon og grundighet.
Ved å forberede oss fornuftig oppnår vi sammen en bedre prosess med en stor sannsynlighet for å oppnå et bedre resultat. Vi har derfor utviklet en plan for prosessen som vi har delt inn i 4 faser:
A. Forbredelse og idéutviklingsfasen
B. Konseptutviklingsfasen
C. Produksjonsfasen
D. Online publisering og oppfølgingsfasen
B1 |
Kommunikasjonssituasjon |
Her ser vi på i hvilken kommunikasjonssituasjon vi befinner oss i. Dette er avhengig av omgivelsene og hvilken produktkategorie vi har valgt.
Markedssituasjonen
- Kommunikasjon, miljø, støy etc.
Konkurransesituasjonen
- Markedsandel, ledende i bransjen etc.
Brukersituasjon og eksponering
Hvilket forum og publikum, hvilket formål og hva skal web-siten brukes til?
- Reklame/profilering/salg
- Opplysning
- Opplæring
- Oppslag/referanse
- Erfaring/opplevelse
- Underholdning
Utifra hva slags Web-site som tidligere har blitt valgt og den kommunikasjonsituasjon vi befinner oss i velger vi kommunikasjonsform
«Established competitors – manufacturers, wholesalers and retailers – have very few advantages in Internet retailing or ‘e-tailing’. Their physical assets will become dead-weightholding them back.»
|
B2 |
Web sitens struktur og funsjonalitet |
Her går vi mer i dybden når det gjelder flydiagrammet, dvs. kart over strukturen på innholdet(skjermbildet). Vi definerer interaktivitet, navigasjon, funsjonalitet, brukerinterface og integrerer alt i en dreiebok (storyboard).
Kommunikasjonsstil og miljø
Orientering
- Vi lager et system for brukeren av web-siten som gir ham en oversikt over innholdet.
Navigasjon
- Vi definerer navigasjonsmetoder/verktøy.
Vi har alternativene
– navigasjonsgrafikker(enten knapper eller imagemaps)
– tekst
– frames
Brukerinterface
- Vi definerer hva som skal skje i hvert av skjermbildene for å skape brukervennlighet.
Funksjonalitet
- Vi definerer interaktive objekter for å gjøre Web-siten funksjonell.
Integrering
- Vi integrerer alt sammen i en dreiebok(storyboard). Dvs.denne viser bla. organiseringen og struktureringen av innholdet, navigasjonselementene og linker mellom seksjoner og emner.
| «Branding is even more important on the impersonal Internet than it is in the bricks and mortar world.« |
Hvis du har noen spørsmål eller ønsker å vite mer om Intelligence Resource kan du bruke kontaktmulighetene nedenfor:
VIG CONSULTING
ORG.NR: 977 505 992
Jan Vig
Daglig leder
__________________
Kirkeveien 35, NO-1710, SARPSBORG
Mobile : +47 414 43 727
e-mail: ja-vig@online.no
Web: www.slowdown.no ,www.intelligence.no , www.risikoledelse.com
Copyright © 2000-2015 VIG CONSULTING


Legg igjen en kommentar